Tråd: Weed,angst
View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ja, det kan være veldig forskjell i åssen man opplever weed og hasj. Hovedsakelig er det på grunn av balansen av THC mot CBD (og andre cannabinoider, og sikkert andre stoffer også). Strains med høyt innhold av THC og lavt innhold CBD er oftest sativa, mens strains med moderat mengde THC og høyere innhold CBD kalles indica. I tillegg er det selvfølgelig kryssavlinger av disse artene, som bare kalles hybrids.

Det er også andre faktorer som spiller inn, som har med produksjonen/behandlingen/oppbevaringen av weeden/hasjen å gjøre.
Dårlig dyrket/tørket/curet weed vil ofte gi ubehag i form av ekstra tørr munn, svie og irritasjon av røyken osv, som kan gjøre opplevelsen av rusen mer ubehagelig. Det gjelder antageligvis også hasj, hvis plantene den er laget av er av dårlig kvalitet, eller er infisert av mugg e.l
Hasj kan forresten også være laget slik at det er ekstra høyt thc-innhold og lite cbd, det kommer rett og slett an på hvilken strain du bruker i hasjproduksjonen. Av erfaring virker det som indicahasj er mest vanlig her i Norge, med mindre du kjenner noen som spesifikt velger å produsere egen sativahasj. Antar dette er fordi mesteparten av hasjen her er importert fra områder hvor det er lokale indicastrains som dominerer, og muligens er enklest/billigst å dyrke. Sativastrains trenger også ofte mer lys og tid på å bli ferdig i forhold til indicavarianter.

Selv så foretrekker jeg også hasj, pga de samme årsakene du nevner. Noen ganger syns jeg det er optimalt med weed (i kreative prosesser på dagtid o.l), men da er det isåfall bare noen få strains som funker bra for meg (hybridstrains).
Noen mener nok at det er lite forskjell, men hvis man kjenner noen som har dyrka selv, og testa strains i hver ende av spekteret, er det helt klart en stor forskjell på disse.