View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg skjønner veldig godt greien med og argumentene for å være ærlig og si det som det er, men faren med det er att du aldri vet hvordan det vil slå ut, det kan være vanskelig å vite på forhånd hvilken holdning folk har til mennesker som sliter med avhengigheter, og jeg tenker det kan være lurt å beskytte deg for mulige fordommer som plutselig slår inn og får konsekvenser for deg. Spesielt med tanke på at du prøver å få deg ny jobb.

Du kan si du skal ha en eller annen operasjon som krever sykemelding i en uke, google litt og se hva som kan matche med en ukes sykemelding.. et eller annet inngrep som ikke krever innleggelse men som krever en ukes hvile etterpå? Det finnes plenty mindre alvorlige inngrep som du kan velge mellom viss du absolutt føler du må komme med en plausibel dekkhistorie der du kan komme med mer detaljer.

Da kan du også varlse sjef om hvilken uke du blir sykemeldt, jeg går utifra at du har innleggelsesdato for nedtrapping?
Vis hele sitatet...
Ja, jeg skal gi beskjed nå på mandag, men har ikke ordnet sykemelding ennå... Har innleggelsedato men aner jo ikke hvor lenge jeg blir syk da.

Jeg må finne ut hva som er verst: å finne på en unnskyldning og lyve henne opp i ansiktet ELLER være hemmelighetsfull og usosial...

Men ja, det er sant. Det kan påvirke evt referanse for ny jobb...


Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Hvilke positive konsekvenser mener du vil komme av at du er ærlig med arbeidsgiver om dette? Jeg følger deg på tanken om at det i utgangspunktet alltid er fint å være så ærlig som mulig, men i visse tilfeller er det helt greit å ikke fortelle absolutt alt. Dette er definitivt et slikt tilfelle. Jeg ville ihvertfall bare levert sykemelding og si at du har en mindre operasjon som medfører innleggelse i 10 dager.
Vis hele sitatet...
Positive konsekvensene er å ikke måtte lyve mer. Jeg lyver hele tiden. Jeg har en jobb jeg hater som jeg må lyve på at jeg trives i pluss å bruke subutex har krevd lyving uansett. Det er ganske mye å holde en avhengighet hemmelig fra alle (mange vet nå, men jeg løyv i mange år før det).

Ok. Jeg får bare være litt hemmelighetsfull.

MEN: hva gjør jeg med sykemelding? Alt slikt er elektronisk nå, ikke sant? Jeg har ennå ikke fått sykemelding fra fastlege (det er LAR som har ordnet innleggelsen) og har egentlig ikke tid til å gå til lege neste uke pga jobb OG uken etter det har jeg tre ukers ferie... KAN jeg ordne sykemelding når jeg er tilbake fra ferie (da er det én ukes jobb før innleggelse)? Eller er det feil?