View Single Post
Sitat av Wisternoff Vis innlegg
Oxazepam er en aktiv metabolitt av diazepam, så tar man diazepam blir man også rusa på oxazepam.
Vis hele sitatet...
Du er inne på noe men ikke helt i mål. Oxazepam er en aktiv metabolitt av flere benzodiazepiner i liten konsentrasjon og små mengder. Diazepam, Prazepam og Temazepam. Hvorav kun Diazepam er registrert i Norge (Valium, Vival og Stesolid).

Sitat av Pyr0-GonTz Vis innlegg
To ganske forskjellige Benzoer i mine øyne, spesielt med tanke på halveringstid og ruseffekt.
Vis hele sitatet...
Virkningen av disse to stoffene er ganske lik. De brukes begge to i hovedsak mot søvnproblemer, angst og tankekjør. De fleste rapporterer at Diazepam gir bedre "rus" enn Oxazepam. Dette pga kortere tid før virkning inntreffer og lengre halveringstid. Ingen av disse to benzodiazepinene gir så mye sedasjon, men en dose på 10mg Diazepam tilsvarer 20mg Oxazepam.

Sitat av bigstan Vis innlegg
egentlig skulle jeg hatt en joint
Vis hele sitatet...
Jeg vil få advare mot å røyke cannabis og innta benzodiazepiner samtidig. Det skal nok gå bra med en lav dose men for guds skyld ikke overdriv inntaket, og det er veldig vanskelig og holde seg i skinnet når man først har fått i seg noen Valium! Jeg kjenner noen folk som feira på nyttårsaften med 6-8 blå Valium (10mg) og en joint. Det gikk ikke så bra for to av dem. Han ene gikk det greit med, fikk bare en kjip hangover.

Men de to andre ble psykotiske, løp rundt i huset og knakk møbler og sparka inn skap og dører. Han ene knuste etterhvert et speil og begynte å skære seg i ansiktet og le. Han andre gikk på badet og prøvde å finne piller og "ruse" seg på. Han fikk nesten Paracet overdose, det var nære på at levern gikk med.
Sist endret av Mullah; 4. juli 2010 kl. 23:14. Grunn: Fjernet sitat av regelbrudd