View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av stepry Vis innlegg
Som jeg har sagt, jeg forstår dere, jeg forstår hvor dere kommer ifra, jeg forstår hva dere mener. Prøv å forstå meg; Uavhengig hvor godt jeg forstår at folk går lei, så prøver jeg påpeke aspekter som eskalerer kilden til frustrasjon. Jeg har skrevet det jeg hadde på hjertet.
Vis hele sitatet...
Jeg mener ikke dette på noen fiendtlig måte; men du kan umulig forstå hvor vi kommer fra. Rett å slett for du har ikke moderert dette forumet i 10+ år.

Jeg skal prøve å argumentere litt dypere som svar på du skriver:
Sitat av stepry Vis innlegg
Jeg forstår veldig godt hvor du kommer ifra, men i realiteten så er det ikke sånn at alle som blir oppfattet som denne type mennesker faktisk er det. To personer som ytrer en idiotisk mening er ikke like, den ene kan befinne seg helt på enden av spekteret - den andre kan ha et genuint ønske om å forstå hvorfor han tar feil. Jeg er redd frustrasjonen over denne type mennesker har vokst til en så stor grad at det ikke lenger finnes tålmodighet til de som faktisk kan påvirkes. Jeg mener at filteret for bullshit har blitt så sensitivt at det skal veldig lite til for å bli kategorisert helt på enden av en særdeles negativ stereotype, og dersom en person feilaktig blir tilordnet denne stereotypen så vil "utfrysningen" føre til at man gradvis mister muligheten til å faktisk kunne påvirke denne personen.
Vis hele sitatet...
Først, kan jeg applaudere at du skriver særdeles pedagogisk, men jeg er ikke i barnehagealder, så jeg må poengtere at måten du skriver på og kursivbruker er.. nedsettende og lite produktivt. Du beskriver særdeles elementære konsepter her: "Don't judge a book by its cover".
Du ser ut til å enten ignorere eller ikke få med deg hvor mange som faktisk forer de uvitende her med temmelig teskje-porsjonert informasjon. Her er Vidarlo et av de ubestridte mesterne, jeg tar av meg hatten for tålmodigheten hans, jeg vil egentlig foreslå at de som får svar av han faktisk LESER det han skriver, ikke som angrep (jeg vet nynorsk kan se skummelt ut) men som et oppriktig svar med korreksjon på ting som er direkte feil.

På samme måte som du sier "bullshit" filteret har blitt mer sensitivt så kan jeg på min side si at folk tåler ikke å bli korrigert lengre, man må pakke det inn pedagogisk. Om personen som blir svart, på noen som helst måte føler seg ubehagelig, så er det visst irettesetteren som blir angrepet. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger f.eks Vidarlo har hjulpet/korrigert/stillt mer spørsmål slik han kan svare bedre og så få slengt "Gi deg da", "Slutt å vær så aggressiv" etc

Jeg synes du maler disse "alternative" brukerne som ganske uskyldige. For tro meg, jeg har klart å guide minst 2-3 panzermakkafriker her inne i min tid, men de brukerne av den "alternative fakta" bevegelsen er, for meg, umulig å rikke: Jeg har skrevet side opp og ned, henvist til kilder, prøvd å bruke enklere språk for å male et bilde av hvordan forskning faktisk fungerer og hvorfor du ikke skal tro på de "legene" på YouTube som påstår COVID er en liten influensa. Men neida, de vet bedre, mentalgymnastikken er mildt sagt imponerende når folk presterer å prøve å skaffe seg Ivermectin via forumet her.

Så jeg er helt uenig i observasjonen din; Disse brukerne TAR faktisk ikke informasjon til seg, vi har prøvd GJENTATTE ganger i flere forskjellige innpakninger uten hell. Det er enklere for meg å snakke fornuft til noen som er på en 6 måneders amfetaminbender, enn de som tror på COVID konspirasjonene.

Du nevner også noen konkrete eksempler med autosøk på emne og en beskjed om at brukeren bør virkelig lete før de starter ett nytt emne: Det fungerer ikke, nettopp fordi at de fleste brukerne som føler de skal starte en diskusjon vil ha sin egen tråd. Jepp, det er grunnen jeg og moderatorne ofte får "Ja men den tråden er gammel, jeg vil stille spørsmålet på min måte", og det kan være en tråd om ikke er eldre enn et par uker. Dette er også grunnen til at mange ikke bare "googler noe", for da må de søke igjennom mange svar selv, de vil ha et menneske som kan pakke informasjonen inn akkurat slik de vil, og kanskje stille noen oppfølgingsspørsmål.

Og det er dette jeg mener med at du ikke helt forstår hvor vi kommer fra, man for noen merkelige innblikk i hva forumbrukere gjør når man er moderator som jeg aldri hadde gjettet meg til på forhånd.

Sitat av stepry Vis innlegg
Jeg beklager, det var ikke ment som en fornærmelse, jeg burde ha skrevet at dere sletter innlegg basert på egen diskresjon. Men det at du slenger døra i ansiktet på meg ved første antydning til noe som kan oppfattes som en fornærmelse syntes jeg er lavmål.
Vis hele sitatet...
Jeg synes du viser lite forståelse for hva vi prøver å bidra, og jeg blir litt, irritert over at du tror du kan fikse dette "så lett".
Men slik er jo verden: Alt ser mye enklere ut fra utsiden, det er litt som med opposisjonspartiet FRP som vet hvordan de skal fikse alt men når de kommer i regjering så klarer de ikke en dritt.