View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av stepry Vis innlegg
Jeg forstår veldig godt hvor du kommer ifra, men i realiteten så er det ikke sånn at alle som blir oppfattet som denne type mennesker faktisk er det.
Vis hele sitatet...
Jeg er også veldig fan av å gi fordelen av tvil: Mange ting kan virke fiendtlig som bare skjer på grunn av ignoranse. Jeg føler dog ikke at det fungerer i diskusjoner med mennesker som virker til å lese "alternative sannheter".

Sitat av stepry Vis innlegg
To personer som ytrer en idiotisk mening er ikke like, den ene kan befinne seg helt på enden av spekteret - den andre kan ha et genuint ønske om å forstå hvorfor han tar feil. Jeg er redd frustrasjonen over denne type mennesker har vokst til en så stor grad at det ikke lenger finnes tålmodighet til de som faktisk kan påvirkes. Jeg mener at filteret for bullshit har blitt så sensitivt at det skal veldig lite til for å bli kategorisert helt på enden av en særdeles negativ stereotype, og dersom en person feilaktig blir tilordnet denne stereotypen så vil "utfrysningen" føre til at man gradvis mister muligheten til å faktisk kunne påvirke denne personen.
Vis hele sitatet...
Jo, men når den som ytrer en idiotisk mening, gang på gang ignorerer og i grunn slenger hele boka med skitne triks: Stråmannsargumentasjon, flytte målene etc, så mener jeg at man med godt overlegg kan anta at personen er vrang for å gjøre sport ut av det, altså et troll: Et særdeles velkjent fenomen på alle slags kommunikasjonsplattformer, eller en idiot som heller tror på facebook poster enn hva offentlige etater informerer om: Disse er også særdeles overbevist om at de "vet noe endel andre ikke vet" og at oss resten som hører på "media" er del av en saueflokk som staten kan utnytte for onde planer etc.

Sitat av stepry Vis innlegg
Jeg har all forståelse for frustrasjonen over enkelte som er totalt blottet for evne til å ta til seg informasjon, og som fortsetter å spy ut feilinformasjon i det uendelige - men mange som blir plassert i denne båsen blir gjort det på et urimelig grunnlag. Jeg synes absolutt det er fair å sette ned foten når det helt innlysende at en person kontinuerlig ignorerer informasjon, men dersom en person stiller dumme spørsmål og sliter med å forstå - så betyr ikke dette nødvendigvis at han ikke genuint prøver.

Uavhengig om du synes jeg maler et idealistisk bilde eller ikke, så vil ikke denne problemstillingen forbedres ved å kontinuerlig slette tråder som utvikler seg i en uheldig retning.

Men det muligens viktigste poenget er at selv om tråder utvikler seg i en uheldig retning, så vil alle som bidrar med god informasjon tilføre verdi til tråden. De som aktivt deltar i en tråd representerer ikke alle som blir påvirket av en tråd, så det er garantert brukere som har blitt påvirket i positiv retning av de som forsøker å argumentere rasjonelt i en "søplete" tråd med sylskarpe kontraster. Steng tråden, det er greit - men dersom tråder slettes så bør det være med god grunn.
Vis hele sitatet...
Helt ærlig, så føler jeg du spiller for orkesteret nå, jeg leser hva du skriver, men jeg har særdeles liten tillit til at du skjønner omfanget av misinformasjon vi har sett her under COVID.
For meg virker det som om du oppriktig tror vi har en agenda om å på ett eller annet vis sensurere informasjon.

Sitat av stepry Vis innlegg
Dersom noen mot formodning skulle ha stilt et spørsmål som ikke er stilt tidligere og utviser vilje til å ta til seg informasjon, så er det fint hvis noen tar seg bryet med å leie de i hånden. Det er fortsatt mange som er sårbare for å kunne påvirkes av slike konspirasjonsteorier, så hvis man kan "redde" disse fra å falle utfor stupet så er det noe vi alle er tjent med. Nå har imidlertid ikke jeg sett at dette har vært noe stort tema her inne, men dersom det hadde vært det så hadde det sikkert vært hensiktsmessig å samle dette i èn tråd som kunne ha levd til tålmodigheten fra brukere hadde rent ut - da kunne den ha blitt stengt, og nye tråder kunne ha blitt referert til "hovedtråden".
Vis hele sitatet...
Ingen av de slettede trådene jeg har sett over nå viser noen som helst evne til å faktisk ville lære noe. Jeg står bak avgjørelsene til resten av moderatorene og crew, jeg kan ikke se noe overtråkk eller "triggerhappy" sletting.

Sitat av stepry Vis innlegg
Dersom dere ønsker å begrense forumet til deres personlige preferanser i forhold til innhold så er det deres fulle rett, men jeg argumenterer med utgangspunkt i hva slags type forum freak har vært igjennom årene. Det eneste jeg prøver er å legge frem et argument om at dersom dere ønsker å gjøre et forsøk på å forbedre forumet, så er det relativt enkle grep som kan prøves. Men det kan jo hende dere har tenkt på noe jeg ikke har tenkt på, så la meg spørre; hva er argumentet for å slette fremfor å stenge tråder?
Vis hele sitatet...
Dette avsnittet bare slår spikeren enda hardere ned i kisten din.
La oss gjøre det klinkende fuckings klart: Det er ikke "preferanse", fakta er fakta.
Og at Trump sin hærskare av PR rådgivere faktisk har klart å spikre inn ideen om at det finnes "alternative sannheter" er for meg begynnelsen på slutten.

Jeg vet saktens ikke om jeg orker å henge her lengre..