View Single Post
Jeg har over en god stund observert at dere har blitt svært lette på avtrekkeren i forhold til sletting av tråder. Jeg kan forstå at tråder som utvikler seg til et endeløst munnhuggeri stenges, men for hver tråd som slettes så inviterer dere til en endeløs sirkel av at de samme type tråder opprettes på nytt og på nytt.

Ett eksempel er tråden som ble slettet i går, hvor trådstarter insinuerte en konspirasjon ift. medier og covid-vaksine. Dette er en type tråd dere river dere i håret over, samtidig som dere indirekte inviterer til ved å slette. I denne tråden så ble et konspiratorisk spørsmål stilt (ja, det er lov å frustrere seg over), men det som gjorde at tråden fortjente å leve var at spørsmålet ble besvart. Dette kunne ha vært en tråd som påvirket en som i økende grad har strekt seg mot det konspiratoriske, til å faktisk se det rasjonelle. Forstår dere ikke at dere ved å slette disse trådene praktisk talt ber om bråk?

Et annet aspekt er at dere ikke bare overkjører trådstarter når dere sletter disse trådene, dere overkjører også alle brukerne som har tatt seg tid til å besvare innlegget. Hvorfor skal folk i det hele tatt gidde å ta seg tid til å prøve å tilføre verdi til en tråd når innsatsen til stadighet utviskes? Dersom man vender seg til at alt man skriver kan forsvinne så vil det uungåelig gå utover kvaliteten på innleggene.

Hvordan kan dere i den ene vendingen bokstavelig talt syte over tråder som opprettes, og i andre vending garantere at det gjentar seg ved å slette tråden?

Jeg er også nysgjerrig på hvorfor dere slettet en tråd i dag som handlet om en person som lurte på hvordan han kunne skåne pårørende ved et eventuelt selvmord? Ingen av svarene i tråden talte i favør av selvmord, heller tvert imot - så hvorfor ble den slettet?

Når det er sagt, all ære til dere moderatorer her inne, virkelig. Jeg vet at dette er et ganske så utakknemlig dugnadsarbeid, og jeg vet at dere har en brukermasse som dekker det komplette spekter av personligheter. Jeg tror imidlertid at både dere og brukerne her inne kan tjene på litt bedre kommunikasjon i de tilfeller dere sletter tråder, spesielt tråder hvor flere brukere har engasjert seg.