Tråd: Hjertesukk.
View Single Post
trådløs

Skal vi se... Vet ikke ikke om dette er tåpelig å ta opp eller ei, men jeg har da fått kjenne stoffmisbruk rimelig kraftig på kroppen og er vel ganske disponert for misbruk generelt pga mine foreldres fortid. Samt noe alkoholisme med et annet familiemedlem. Allikevel benytter jeg meg av cannabis og psykedelika i ny og nè med god samvittighet, det høres kanskje litt rart ut. Men der må jeg stoppe deg også, for man kan ikke se på en helhet og skyve alt under sofaen når det gjelder slike ting. Dette her er snakk om enkelttilfeller som har gått skeis, ikke noe annet. Det gir en fin pekepinn på hvor dårlig ting kan gå, noe som egentlig bare styrker enkelte prinsipper man ofte setter når man begynner å eksperimentere med rusmidler, men det gir ikke nødvendigvis noen forutsetninger for et annet tilfelle.

Noen driter seg ut, enten stort sett av egen maskin eller delvis skyldig ens omgivelser, og dette er noe som har skjedd noen av mine familiemedlemmer. Nå trekker jeg i og for seg opp et rimelig dårlig eksempel, men det statuerer poenget mitt på et vis: La oss si et av dine familiemedlemmer eller bekjente kanskje dør, eller blir fryktelig hardt rammet i en eller annen ulykke, f.eks en bilulykke. Vil denne hendelsen hindre deg i å sette deg i en bil elller utføre samme type aktivitet som endte i ulykke? Eller vil du se på det som et enkelt uheldig tilfelle, men som en fin lærdom om at du skal være ekstra forsiktig?

Uansett, dere får finne ut av dette. Ta det i det minste opp med han hvis det virkelig plager deg, så får dere se om dere når en sivilisert løsning =)