View Single Post
Joda, det stemmer nok det du sier der mentalmelt, men jeg tror norske helsemyndigheter hadde fått større press på seg fra rettsvesenet til å innføre et forbud om man kunne påvise stoffet i blod/urin. Jeg er også pessimistisk til at det kommer til å være tilgjengelig på resept her i Norge i fremtiden, men jeg håper virkelig jeg tar feil! Om det sprer seg ukultur med bruk på fester blandt ungdom og sånt... så tar det vel ikke lange tiden før det blåses opp i media, og blir forbudt å innføre på resept.

Poenget mitt var at det hadde vært så mye enklere å innføre et forbud mot salvia om det kunne påvises, det er dæven døtte meg en genial plante som t.o.m rekker tunge til "rettsvesnene :P" på jorden, snakk om tilpassning!!

http://www.sagewisdom.org/legalstatus.html

Er det ikke merkelig at det såvidt jeg vet ikke finnes noen god guiding på hvordan man skal bruke denne planten for å heale seg selv, den er jo tross alt lovlig å innføre på resept! Tror ingen leger her til lands kan forklare meg hvordan jeg skal bruke den for å behandle depresjon osv. Norske helsemyndigheter skulle ha tatt seg en tur tl Oaxaca og fått innsyn i dette hos indianerne. Jeg skal hvertfall dra dit en gang i fremtiden, og det hadde vært flott med selskap av andre her på forumet som virkelig er interessert i denne planten!