View Single Post
Jeg kan være ærlig på hvorfor jeg stemte AP, ikke noe problem. Jeg kan virkelig ikke fordra hva de gjorde med rusreformen, samtidig begynner jeg snart å drite i alt som har med det å gjøre. Mye fordi de som snakker om rusreform gjerne er meget ensporet og ikke har interesse for noe annet felt. Dermed vil de ikke ofre f.eks arbeidslivet en tanke, noe som burde være tema for de fleste. Få vekk midlertidige kontrakter og sosial dumping i arbeidslivet. Jeg er mere avhengig av at det skjer fremfor at vi får hasjmonopolet for å kunne bli blakke som alkoholikere. Nå har politikerne vist seg såpass ubrukelig og bakstreverske at de for lengst har mista muligheten til å skulle ta på seg æren for å ha redda norsk økonomi gjennom åpning av cannabis salg. Hvis man ikke har andre motiver enn økonomisk til å hjelpe div utgaver av rusmisbrukere så la for faen være og bare innse at du er et

Jeg må innrømme tanken slo meg med en gang "må jeg seriøst stemme MDG?"
"Nei så viktig er ikke rusreformen at jeg er villig til å ofre mange arbeidsplasser, biler, generelt si ja til å snurpe inn levestandarden til hva MDG mener hadde vært bærekraftig."

Hvilken sosial rettferdighet er det du personlig oppnår ved å stemme MDG? Siden det er dette og ruspolitikken som var avgjørende for valget ditt?

Og til alle som "demonstrerer" ved å ikke stemme fordi de heller vil sitte i furtehjørnet og ikke unner noen en stemme fordi alle andre er falske, så kan de risikerer å ødelegge for kampsaker de prinsipielt er for ved å ha den holdningen som ikke akkurat er ny og orginal. Det er bare en dårlig og oppbrukt unnskyldning til å ikke stemme i mine øyne.

Du stemte MDG PGA ruspolitikk og sosial rettferdighet. Hva ønsker MDG å gjøre nå som rusreformen ikke ble innført? Hvilken sosiale rettferdighet oppnår du personlig gjennom å evt få MDG i regjering? Sliter liksom litt med å se hvordan MDG kan få oss i Norge til å føle på sosial rettferdighet her i Norge? Fornybar energi? Har vi ikke det?