Tråd: Pride/FRI
View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Omniscient Vis innlegg
Enig.

Var ikke helt den problemstillingen som jeg hadde i tankene dog. La meg utbrodere, jeg lurer på hvilken påvirkning hvilket kjønnsidentitet en person har vil være med på å påvirke verden? Svada fra min side, men jeg tror en slik verden muligens vil føre til polarisering, før den generelle konsensusen godtar noe slikt fremmed. Når samfunnet generelt sett aksepterer flerkjønnede vil andelen øke som igjen vil påvirke hvordan verden vil utvikle seg.
Vis hele sitatet...
Du tenker da på denne personens møte med verden? Tja, vi kan vel bare spekulere: Folk flest er jo ganske høflige og tolerante her i landet, men en eller annen hestkuk er jo det. Forhåpentligvis blir folk mer tolerante i stedet for mer polarisering.
Om jeg tolker rett, så kan spørsmålet ditt røre et litt betent tema også, det er vel her det er rådgivning fra kvalifisert personell som er viktig: Kjønnsdysfori er ikke en enkel greie, mange følte seg usikker og ubekvem i sin kropp som ungdom og hva som er "normalt nivå" av dette og hva som kvalisifiserer til medisinske prosedyrer for å korrigere sitt kroppsbilde er ikke lett å definere. Her kan man vel nevne tall fra kjønnskifteoperasjoner og livskvalitet i ettertid, som angivelig viser at ikke alle lever lykkelig i sine dager etter.
Med den tanken i hodet, må vi også tenke på de som har blitt født med inkomplette kjønnsorganer o.l. som bare har fått et kjønn, tilsynelatende på magefølelsen til legen, og hvordan det har utspilt seg over tid.

Det er vanskelige ting å diskutere, min mening er at vi må gjøre så godt vi kan: Om noen har det så jævlig med å være et kjønn så bør det være tjenester de kan henvende seg til for å få veiledning og råd til å forbedre situasjonen sin.