Tråd: Pride/FRI
View Single Post
Sitat av Snørrungen Vis innlegg
Skjønner ikke de som argumenter mot at et barn ikke har det godt med foreldrene av samme kjønn. Burde du ikke være glad at det er to personer som gir dette barnet støtte og en oppvekst. Er jo enkel matematikk i mitt lille hode.
Vis hele sitatet...
Tror ikke barn ikke har det godt med foreldre med samme kjønn, men må innrømme at jeg er litt betenkt på hvordan en slik utvikling vil påvirke samfunnet i et lengre tidsperspektiv. Med mindre en slik utvikling ikke skjer fort er jeg redd det vil bli en del diskriminering (slik vi allerede ser i dag) og vi vil støte på en del problemer.

Mest sannsynligvis er dette mine gamle tradisjonelle verdier som blir utfordret, ala et tradisjonelt hjem med en mor og en far. Forstår veldig godt at et barn kan komme bedre ut av en far/far, mor/mor eller trans/trans foreldre enn et tradisjonelt mor/far forhold. Likevell så er jeg litt redd(?) for hva som vil skje med barn som vokser opp uten rollefigurer av begge kjønn. Dette både kan og skjer uavhengig av kjønnet til foreldrene dog. Igjen, mine forutintatte meninger som blir utfordret.