Tråd: Pride/FRI
View Single Post
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Angående dette utsagnet så tenker jeg at i dag skal tydeligvis hver eneste serie, film, og andre medium ha et blandet par, en homofil venn, en transkjønnet også videre. Enda de utgjør en minoritet i vestlige hvite land blant vennegjenger, par (hvor de aller aller fleste er hvite) o.l. Og det er greit nok det, men disse karakterne blir ikke skrevet for å være gode vellskrevne karakterer, men for å være mangfoldig, og inkludere. En annen sak er jo LBGT som snart inneholder hele alfabetet
Vis hele sitatet...
Du tolker det jo på en veldig usaklig og barnslig måte om det er sånn du tenker. Hvis du ikke bare gjør deg selv dum med vilje. Det er ikke snakk om at hver hver eneste serie, film og medium skal ha karakterer som representerer alle disse kategoriene, men at disse kategoriene skal representeres i medier på samme måte som de faktisk eksisterer i samfunnet. Hvorfor kan ikke en afrikaner, en kvinne, et lesbisk par eller en gutt uten arm være velskrevne karakterer? Høres ut som du ikke respekterer at disse er mennesker på lik linje med alle andre, men definerer dem ut fra et nedlatende syn på "hva de er" heller enn hvem de er. Men altså, plager det deg så mye om en serie med 149 episoder har med en person på krykker eller i rullestol i en scene eller to, noen fargede karakterer og et homofilt par i en scene? Da vil jeg si du har store storhetskomplekser om du ikke tåler å se annet enn hvite heterofile menn.

Er du så besatt av hvite heterofile menn at du syns det er for mye å gi andre fokus? Like I said, just putting it out there... Homophobic people have a higher chance of being gay :-*

Ta, ta, gutter, happy pride fra hetero! Oi faen, nå gnei jeg legningen min inn, sikkert noen som blir smitta og omdanna nå.