Tråd: Pride/FRI
View Single Post
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Angående dette utsagnet så tenker jeg at i dag skal tydeligvis hver eneste serie, film, og andre medium ha et blandet par, en homofil venn, en transkjønnet også videre. Enda de utgjør en minoritet i vestlige hvite land blant vennegjenger, par (hvor de aller aller fleste er hvite) o.l. Og det er greit nok det, men disse karakterne blir ikke skrevet for å være gode vellskrevne karakterer, men for å være mangfoldig, og inkludere. En annen sak er jo LBGT som snart inneholder hele alfabetet
Vis hele sitatet...
Det stadig voksende LGBTosvosvosv... er et "problem", men ikke et spesielt stort et, sammenliknet med ca. absolutt alle relaterte problemer. Jeg kaller det LGBT+. Hadde noen klaget, hadde svaret for så vidt vært "sorry, jeg gadd ikke å lage en ny huskeregel denne måneden", men merkelig nok har det aldri kommet opp. Det er nesten som det er en komplett fillesak!

At folk setter inn litt flere minoriteter enn statistikken tilsier (fordi de er minoriteter) virker heller ikke alt for alvorlig, sånn helt egentlig. Kan man mistenke det for en litt gjennomsiktig gest? Ja - men det skal ganske mye til før det blir et faktisk problem, IMO. Ettersom jeg aldri har sett det bli et problem selv, tar jeg gjerne imot eksempler, forresten.
Sist endret av robhol; 18. juni 2021 kl. 22:56. Grunn: sitat