View Single Post
Jeg har vært på det mørke nettet nå i ca. 5 år. Men jeg har alltid hatt pengene på Online Lommebøker, slik som kontoen på LocalBitcoins.com.

- Noen som har gode forslag til andre online lommebøker eller andre nettsteder der man kan skaffe konto som kan brukes som online lommebok?
Selvfølgelig nettsteder som har en lys fremtid i vente, som det både Coinbase og Localbitcoins har.

Men det jeg egentlig vil med denne tråden:

- Hvilken løsning er en enkel og god løsning med tanke på lokale Lommebøker på PC eller/og Minnepinne?

- Jeg er ute etter lokale Lommebøker for Bitcoins, Monero og andre populære Kryptovalutaer. Men først og fremst for BTC og Monero.

Men egentlig krypto-løsninger for alle kryptovalutaer man finner her er aktuelle: Cryptonator.com
Fordi jeg kan jo bare konvertere pengene jeg har i f.eks. Bitcoins til en hvilken som helst kryptovalutta man finner hos Cryptonator.com.

- Ved lokal Lommebok på PC så ønsker jeg gjerne, om mulig, også å ha en backup av denne på Minnepinne.
Min PC har ikke mulighet til å lese av CD-er, så det må bli på Minnepinne.

- Jeg er ute etter å lage/skaffe en lokal Lommebok som er så enkel som mulig å skaffe/lage og bruke. Og den trenger egentlig ikke mer beskyttelse enn kun et vanlig passord. Men helst også såkalt 2-step-verification dersom den kan benyttes på PC. Helst WinAuth eller lignende.

Dette fordi jeg ikke har mobil for tiden, og vil ikke ha dette på en stund.

- Noen som har noen gode forslag? Og gjerne henvis til en enkel og god henvisning/bruksanvisning om hvordan man går fram.

Om mulig helst også henvis til en enkel anvisning/bruksanvisning på norsk som er enkel å forstå og følge.
Det samme gjelder selvfølgelig også dersom anvisningen/bruksanvisningen er på Engelsk.

- Og hvordan får jeg en slik lokal Lommebok kopiert/overført inn på en minnepenn?

Sist gang måtte jeg gjøre minnepennen live eller noe slikt. Men jeg brukte til sammen minst over 24 timer over flere dager og uker på å forsøke hvordan jeg skulle gjøre dette og hvordan jeg så skulle gå frem uten at jeg kom noen vei.

Får jeg det til så er det slik jeg ser det, best for meg at jeg kan velge mellom å ha den lokale Lommeboken på bare PC, bare på Minnepenn eller både på PC og Minnepenn.
Antar det er tryggest å kunne ha dette valget?

Kom gjerne med andre tips også!