View Single Post
Sitat av Sarv_2 Vis innlegg
Nei, jeg blir ikke krenket av det. Men det er det jeg oppfatter at mange blir krenket av når jeg leser metoo artikler om temaet.
Vis hele sitatet...
Nei det skjønte jeg, jeg lurte på om du har opplevd at noen har blitt personlig krenket av at noen brukt fitte som banneord på arbeidsplassen din. Eller hvilke metoo-artikler du har lest som har gitt deg inntrykk av at det er dette som er problemet. Jeg tror ikke mange blir krenket av at sånt, selv om en del, sikkert både kvinner og menn, vil mene at det er litt uprofesjonelt å banne veldig mye på arbeidsplassen. Jeg banner mye selv, men prøver å begrense meg på jobb.

Det her høres jo helt sykt ut! Har du faktisk opplevd det?
Vis hele sitatet...
Det var (enda) et selvopplevd eksempel ja, fra en annen arbeidsplass og bransje enn det forrige eksempelet. Jeg kunne lett gitt ti eksempler til på det jeg vil karakterisere som seksuell trakassering. Noen mildere enn dette, noen grovere, men ingen av dem handler om "fargerikt språk" for å si det sånn.

Vil du påstå at det er normalt for jenter å oppleve slikt?
Vis hele sitatet...
Ja, det er ganske normalt. Noen bransjer er nok verre enn andre, og noen arbeidsplasser, som den første jeg nevnte, utvikler det seg en helt syk kultur der sånt tydeligvis er greit. Der jeg jobber nå har jeg ikke opplevd noe som helst antydning til sånt, så det varierer veldig. Jeg har jobbet en del ulike steder, og så er jeg en som har bra faglig selvtillit og mener ting. Er du (ung) kvinne og stikker deg frem og tar plass, så får denne typen folk lyst å sette deg på plass. Sånn sett har jeg sikkert vært litt over snittet utsatt. Men ja, jeg vil si det er ganske vanlig. Såpass grove ting skjer jo sjelden foran andre menn, og ofte snakkes det ikke så høyt om. Ikke før metoo i alle fall.

Jeg har nå en mistanke om at flere av oss her nå sitter med en litt feil oppfatning av hva den andre mener med trakasering.
Vis hele sitatet...
Det tror jeg også.

Sitat av Sarv_2 Vis innlegg
"fette, hælvetes mannskit" kan av og til høres om du er innom oss. Men det er ikke retta mot noen for å krenke. Det er et generelt kraft uttrykk.
Vis hele sitatet...
Det kan du høre fra kjøkkenet mitt hjemme også, minus den nordnorske aksenten. Metoo har aldri handlet om dette.
Sist endret av *pi; 30. desember 2019 kl. 18:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.