View Single Post
Inn med piggene, Pi. Jeg latterliggjør ikke #MeToo i det hele tatt, og støtter bevegelsen fullt ut. At jeg kaller trusler om voldtekt for krenkelseshysteri er også en stråmann fra din side som strengt tatt ikke er nødvendig. At du har blitt truet på jobb om å bli voldtatt så er jo det intet annet enn trist og burde selvfølgelig politianmeldes.

Det det er snakk om her er en jobb ombord i en fiskebåt. Slike jobber går ofte i arv eller andre relasjoner. Folk står ofte i kø for å jobbe ombord. Dermed må TS gjøre en avveing hvordan hun skal reagere på den type krenkelser jeg snakket om; mindre alvorlige slengbemerkninger og denslags som går på at hun er kvinne. For faktum er, uansett om du og jeg er enig i det, at sjargongen ombord i slike fartøy ofte er litt "på kanten".
Legg forøvrig merke til at jeg skrier "på kanten". Å true noen med å voldta dem er i min bok langt over kanten.

Jeg er også helt enig med deg i at dem som står opp mot drittkultur er tøffe individer samfunnet vårt helt klart trenger. Problemet er bare at i denne situasjonen som denne tråden handler om, så er å "stå i mot drittkultur" etter all sannsynlighet intet mer enn en forspilt sjanse til en meget lukrativ jobb langt mer enn en forandring av kulturen ombord i mannsdominerte båter.