View Single Post
Ta kontakt med legen din i morgen asap. Er han vanskelig bytter du lege. Du kan gjøre dette to ganger pr år. Er han helt umulig i morgen går du i resepsjonen og ber om å få en ny time med en annen lege på legekontoret. De kan ikke plutselig endre dosen din uten videre, har du gått på dette lenge må du i det minste få en form for balansert avsluttning av medikamentet. 25mg diazepam vs 30 mg sobril på 24t er enorm forskjell. Med tanke på halveringstid osv. Dette kan gjøre bare vondt værre tenker jeg. Du trenger en balansert nedtrapning hvor du på sikt selv har et mål om å klare deg uten. Men slike bråstopp gjør oftes bare vondt verre spørr du meg. Å ty til alkohol som du får reseptfritt er en dårlig løsning, hvis du ikke klarer å balansere forbruket ditt selv. Be om enten høyere dose sobril eller at du i det minste får valium slik du har det nå, mens du kan gå inn for å minke maksimal døgndose ellernoe. Hvis den nye legen ikke går med på dette, og du ikke får en løsning om en alternativ lege på kontoret. Så anbefaler jeg deg å bytte fastlege, og gå til aleris i mellomtiden. Jeg har stått i angst selv, men er man så vandt til å bruke benzo daglig, ihvertfall som et substitut mot et annet rusmiddel. Så er nok en myk avslutnin veien å gå. Prøv å ha en åpen samtale med din fastlege om dette og jeg regner med han hører på deg hvis du selv er innstilt på at målet er reduksjon i bruk, gjerne helt uten. Jeg forstår angsten du står i, det er jævlig. Men du kommer deg igjennom det, en dag er du som jeg er nå. Savner formen, men den forferdelige panikkangsten er borte. Og det er godt å ikke må ty til den jævla pilla hver eneste gang noe er ubehagelig.
Lykke til