Tråd: Inergen gas
View Single Post
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Hvilken størrelse er det på disse "flaskene", hvor mange av de er det, hvilke banditter er det som skriver disse fakturaene og hvilke idioter monterte et brannslokningsanlegg designet for å ikke skade elektronikk på en slik måte at det medførte materielle skader? Høres ut som at dere kan gå over til å bruke vanlige pulverapparat til en femhundrelapp stykket (eller vannet i springen) hvis det er slik det opplegget virker.
Vis hele sitatet...
Ja, eller CO2, hvis man ikke vil ha pulver overalt. Forøvrig vil jeg påstå at med unntak av vindusruter og slikt så tåler materielle ting hurtige trykkforandringer generelt bedre enn mennesker, så hvis elektronikken dør på grunn av trykket tør jeg ikke tenke på hva som hadde skjedd med eventuelle mennesker i rommet.

For all del, hvis du tryksetter ei stor flaske inergen (aller hva som helst annet, for den saks skyld) til en 400 bar og smeller den av, så kan jeg se for meg at et leirbål i umiddelbar nærhet trolig hadde slukket. Men det er normalt ikke slik slukkeanlegg fungerer.

Som sagt - dette gir ingen mening.