View Single Post
Sitat av topdogg Vis innlegg
Se om du finner kokosfett (f.eks. Cocosa extra virgin), funker bedre enn alt annet jeg har prøvd når det kommer til edibles.

Jeg lagde tilfeldigvis kakao i dag, sitter å venter på effekten nå.

Ta litt kokosfett i en liten kasserolle og sett den på en kokeplate på laveste varme. Når kokosfettet har smeltet vil det være en klar veske. Du kan så blande oppi hasjen du skal bruke (jeg pleier å grinde den opp til små biter). Etter en liten stund vil du kunne røre ut hasjen med en skje slik at veska blir brun/mørk. Jeg pleier så å la dette stå på laveste varme og godgjøre seg i 20-30min, men jeg er usikker på om det er nødvendig. La det så kjøle seg ned litt. Du vil nå sitte igjen med canna-olje som du kan bruke til hva som helst.

Jeg lagde en kopp med rett-i-koppen kakao og helte olja oppi. Det eneste man bør huske på er at kokosfett vil størkne ved lavere temperaturer så det fungerer etter min erfaring svært dårlig å blande olja i noe som er kaldt (f.eks. yoghurt). Vær også klar for at det kan være en ganske distinkt smak. Noen liker smaken, jeg synes den er grusom. Det smaker dog bedre når man bruker kokosfett enn f.eks. smør.
Vis hele sitatet...
Jeg personlig liker smaken, men har et par venner som synes det smaker pukk, så til de pleier jeg å putte i litt kanel eller et par dråper vaniljessens