View Single Post
Min erfaring i debatter med folk som stemmer FrP er at de har veldig enkle grunner for å stemmer partiet; lavere skatter, billigere alkohol, ferre innvandrere, mindre støtte til andre land osv., generelt har de ferreste FrP-stemmere jeg har pratet med faktisk lest partiprogrammet og er ikke i nærheten av å vite hva FrP står for (unntatt de mest innlysende argumentene, som FrP bruker igjen og igjen i avisinnlegg eller TV-debatter/kommentarer). De fleste virker lite gjennomtenkte og ser FrP som et enkelt valg, slik de argumenterer i mediene kan jeg forstå at folk som ikke reflekterer over politikk og verlverdsnorge stemmer FrP.
Nå sier jeg på ingen måte at det gjelder alle FrP-stemmere, men mange av de jeg har pratet med.

Eksempelvis; Leste en artikkel om at FrP ville kutte i støtten til kulturskoler- og tilbud (forøvrig er kultur et av områdene hvor FrP vil kutte mye penger) på bygda, at de i enda større grad skulle drives på frivillig basis. Samtidig vil FrP jobbe for å få ned kriminaliteten i Norge. Noen som ser selvmotsigelsen?