View Single Post
Synes mye på denne tråden er blitt til mye kverulering om hverandres setningsoppbygning, og må si meg mye enig med f00b angående trådstarters mindre gode evne til å starte debatten med åpent sinn og med objektivitet.

For å svare på spørsmålet som tråden starter med så er det faktisk rimelig mange som både stemte frp ved forrige valg, og som sikkert kommer til å gjøre det igjen. Det er velgere i alle aldere som stemmer på partiet, og når partiet får greit over 20% oppslutning synes jeg ikke det er særlig rart at du opplevde at det var mange unge som valgte å gå hen dit. (likeså føler jeg det er mange unge som stemte AP, eller Høyre også for den del)

Grunnen til at de unge kanskje valgte FrP er kanskje siden frps budskap nådde til dem. Man bør være ærlig å si at de færreste unge (eller befolkning ellers som sådan) er særlig inne i politikken, og når de fleste andre partiene snakker om solidaritet, ansvaret vi har i forhold til innvandrere, inflasjon og konjunkturkurver for de neste fem år, er det ikke rart at mange velger det partiet som på enklest vis får frem sine meninger. For frp er gode til å gjøre kompliserte politiske saker til å virke enkle. For mange er det bedre å velge det som de kjenner seg igjen i, i stedet for de partiene som ofte snakker veldig teknisk om sakene.

Personlig skulle jeg gjerne ønsket at hele befolkningen satte seg så godt inn i politikken at alle kunne tatt over en ministerpost, men når flesteparten ikke vil eller ønsker å sette seg dypt inn i det, synes jeg faktisk det er bedre at de stemmer det partiet de føler seg mest relatert til, eller som de forstår hva partiet vil, enn å ikke stemme i det hele tatt.