View Single Post
@Jaer

Forstår det sånn at du leter etter akustiske sanger der du bare slår chords? Isåfall har jeg noen få anbefalinger:
Du kan se på denne blant annet. Du lærer den enkle pickingen, og improviserer resten. Det høres bra ut, og den er latterlig enkel å lære seg.

Ellers kan du se på Tangerine av Led Zeppelin. Jeg tenker hovedsakelig på introen her. Det er også en liten bit med picking, men den er så enkel at det ikke skulle være noe problem. Du finner sikkert en bra video på youtube som viser deg hvordan du skal spille den.

Men jeg vil også komme med et litt mer generelt råd til slutt. Lær deg sanger som bare går på picking. Du får så uendelig mye mer ut av det enn å bare strumme chords. Etter min mening ihvertfall. En av de sangene jeg fikk mest utbytte av i nybegynnerfasen min (som jeg ennå ikke er kommet ut av forresten) er Greensleeves. Du finner tab for den på nettet. Her er den jeg brukte ihvertfall.

Holder nå på å lære meg Jesu, Joy of Man's Desiring av Bach. Tror det kommer til å ta tid før jeg går lei den, og lærer meg den også for den saks skyld, anbefales.

Øving og klimpring må til. Husker det var like før gitaren havnet i veggen når jeg holdt på å øve inn Greensleeves.
Sist endret av Scipio; 10. november 2010 kl. 16:12.