View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av lonleyfighter Vis innlegg
Cannabis er jo ikke et kraftig rusmiddel haha. Jeg har en kompis som slet med søvnen og han fikk sovepiller her i Norge. Han forandret seg sykt og alt ble bare mye verre. Selv om han fikk sove var han trøtt og slapp. Jeg har bodd i Amerika og prøvd lette sovemedisiner der og. Alt jeg har prøvd har hatt bivirkninger som jeg ikke har tid å nevne.
Vis hele sitatet...
Cannabis har og relativt store bivirkninger. Men uansett så er terapi ein av dei tinga som fungerer veldig bra mot søvnproblemer, og det er ingen grunn til å prøve medisin som førsteval - hverken cannabis eller andre ting.

Du kan t.d. lese denne, eller søke opp CBT Insomnia i google scholar.
Sitat av lonleyfighter Vis innlegg
Som nevnt over sliter jeg med SP (sleep paralysis) Og røyker du cannabis før du legger deg hindrer den et steg i REM søvnen som gjør at du har det vanskeligere for å drømme. Etter jeg begynte å røyke har jeg ikke hatt SP en gang! Sier ikke at jeg er en verdig pasient for det i Norge, men jeg håper at de snart kan åpne øynene.
Vis hele sitatet...
https://en.wikipedia.org/wiki/Sleep_...sis#Prevention

Det finst mange andre alternativ til cannabis, inkludert det å forhindre insomnia, som ser ut til å funke greit. Igjen vil antakeleg terapi mot søvnproblem kunne hjelpe deg. Du stadfester forøvrig alle fordommer om legaliseringsgjengen eg har; du er ikkje ute etter å finne medisinske bruksområder - du er ute etter å få røyke lovleg...