View Single Post
Når det kommer til alle saker som er åpenbare som trafikkforseelser(*PIP*"115 km/t") og narkotikakriminalitet(Det er så kjekt og enkelt når man kan dømme folk på indisier) har de ressurser til å følge opp hva som helst. Alle saker hvor det er finnes et offer gir de faen i med mindre de selv er offeret, da prioriteres det høyere enn alt annet igjen, og dommen kommer lettere da deres ord er alfa omega fordi deres vitnemål er helligere enn motpartens. Mens i "vanlige" saker blir det bare ord mot ord og henleggelse.

Det er bra vi har noen gode medmennesker som er her for å passe på at vi har det bra. Voktere som forebygger landets ondskap igjennom trakassering av enkeltpersoner, trafikk kontroller og bøter for bruk. Kunne heller kvitta oss med noen prosenter av skatten og brukt de til vanlige jobber siden de velger å heller "oppklare" enkle saker for å få opp statistikken så de kan få mere "ressurser" til sitt kontor, enn å hjelpe folk når de virkelig trenger det. Min oppfatning er kanskje ensidig og negativ, men opplegget virker bare så ekstremt tafatt i mine øyne.

Kan noen hjelpe meg å få ett annet syn på saken på en ordentlig og overbevisende måte og belyse temaet med kilder som tilsier at dette er helt feil? Er virkelig lei av å tenke sånn, men for meg har dette vært virkelighetsoppfatningen i 10 år nå. Eller er det sånn at alt dette stemmer og det er til mitt eget beste å holde meg til sannheten?