View Single Post
Sitat av Prblmvksn Vis innlegg
Hva gjør deg til minioritet og ikke f.eks. meg? Jeg er hvit etnisk norsk, men likevel minioritet. Bare se her. Som etnisk norsk er jeg:

Minioritet i verden
Minioritet i Europa
Majoritet i Norge
Majoritet i Oslo
Minioritet i min bydel
Minioritet på skolen jeg sogner til
Minioritet i blokka jeg bor

Og er det noen som opplever rasisme så er det da like mye oss etnisk norske. Det er ingen tvil om at utlendinger ser på norske som svakere og at de plukker ut norske i større grad om de skal begå ran etc.

Dessuten er jeg også ganske lei av folk som skal kommentere her inne som skriver dialekt. Dere har aldri oppvokst et sted hvor over 50% av skoleklassen er innvandrere og dere vet ikke hvordan dette funker i praksis.

Dessuten skjønner jeg ikke hvorfor du bruker bilde når du søker jobb. Dette er på ingen måte vanlig eller standard i arbeidslivet. Så det er rart du gjør det. Men men.
Vis hele sitatet...
Jeg snakker generelt sett når jeg skriver og du plukket ut noe jeg rettet mot en annen person. Har ikke adressert deg eller alle nordmenn i det innlegget.

Men jeg skjønner hvor du kommer fra og hva du prøver å si. Det skjer mye dritt når det kommer til nordmenn også, spesielt i hovedstaden. Men mener du da at det er verre for nordmenn generelt sett enn det er for folk med utenlandskbakgrunn? Bare spør.

Det med bilde i CV'n, så er det ikke jeg som frivillig gjør det. Har aldri orket, men det er et krav flere steder nå, oftere enn før iallefall. Føler det ikke er vits å prøve på slike jobber da jeg tviler på at jeg får jobben når jeg ikke har jobb erfaring, bilde og ''utenlandsk'' navn. Men det er noe jeg mener og er ikke rettet mot noen, men det er vanskelig å forklare. Har søkt jobb i 5 år uten hell bare så det er sagt.

Sitat av belisarius Vis innlegg
Rasismebegrepet er fullstendig ubrukelig i dag siden det brukes ukritisk i samfunnsdebatten for å brunbeise folk man ikke er politisk enig med.

Rasist, i ordets opprinnelige betydning, er en person som mener at en rase er andre raser overlegen.

Vedkommende fremhever en menneskerase, og setter denne over andre raser.

Dette kan gi seg politiske utslag som f.eks. forskjellsbehandling av forskjellige raser i et samfunn der en rase har privilegier, offisielle i form av loven eller uoffisielle, som andre raser ikke har.

Jeg våger å påstå at de færreste som er mot dagens innvandringspolitikk er ekte rasister. Derimot er de redde for bla kriminalitetsutviklingen, og for at dagens innvandringspolitikk hverken er bærekraftig økonomisk eller sosialt.

Nye tall fra Danmark viser bla at 84% av alle som siktes for grov kriminalitet i København er innvandrere.
Kilde: http://www.b.dk/nationalt/antallet-a...r-i-koebenhavn
Vis hele sitatet...
Helt enig og velformulert svar. Men jeg føler det er viktig å vise til positive sider ved innvandringen og se hvordan det har hjulpet med å utvikle landet. Jeg er selv enig i at innvandring ikke er like nøvendig nå som før, men syntes at flyktninger (syria, jemen osv.) og barnefamilier som har blitt kastet ut prioriteres, framfor at folk fra hele verden, spesielt øst europeerne, kan komme 100% lovlig og bare bosette seg uten å vise til at de kan livnære seg. Det er to sider av saker og det finnes nok god statistikk om du leter på rette steder, akkurat som at du kan finne negativ statistikk.

Tviler på at det finnes rasister i Stortinget i det hele tatt framfor folk som allerede har ytret seg direkte ellrr indirekte at de misliker innvandrere og muslimer (per sandberg?)
Sist endret av Nraw; 4. april 2015 kl. 16:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.