View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av tipot Vis innlegg
Ser at forrige innlegget mitt ble slettet. Beklager for at jeg ikke leste første posten godt nok..

Har lett litt etter flein noen ganger uten hell nå. Mulig jeg er litt tidlig ute, men nå er i hvertfall temperaturen begynt å synke skikkelig. Nattetemp nede på 5 grader... Dags temp 15. Det er spådd regn til helgen også, så tenker meg en tur ut etter det.. Jeg vet om et beite litt inni skogen, men der er det geiter og kuer. Har hørt at de spiser opp fleinen, stemmer det? Er det vits å lete der?

Jeg får helt noia av å skulle krype rundt på alle fire å lete etter ulovligheter der folk kan se meg, typ kirkegård og ved butikker i parker osv.. Må man nødvendigvis ned på alle 4 for å se flein, eller kan man spotte den greit bare ved å gå seg en tur med synet ned på "telefonen"?

Må jo si at jeg har funnet masse annen sopp under letingen, inkl en hel haug av kantarell. Er fleinsopp treigere ute enn annen sopp eller kan man ta det som en god indikasjon når man finner annen sopp? Jeg hadde forresten aldri smakt kantarell før nå, men fytti grisen så godt det var! All leitingen har jo sånnsett betalt seg litt allerede.
Vis hele sitatet...
Kan høres ut som vi holder til i samme del av landet. Jeg har gått rundt og lett daglig på plener og årene gressletter uten riktig resultat.
Jeg også ser for meg at ting skjer etter helgen som kommer med regn og lavere temperaturer.
Lykke til