View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
For å være helt ærlig så synes jeg at mange av dere undervurderer de negative effektene av hasjbruk.

Med det mener jeg de fysiske/psykiske skadene:
- Langvarig bruk øker risikoen for angst- og depresjonsreaksjoner og kan utløse psykoser hos disponerte individer
- Røyking av cannabis reduserer trolig kroppens immunforsvar. Mulige skadevirkninger inkluderer kronisk bronkitt og andre
åndedrettsplager. Kombinasjonen av cannabis og tobakksrøyking gir økt risiko for utvikling av KOLS og kreft i luftveier og
munnhule/svelg. Cannabisrøyking påvirker hormonbalansen hos både kvinner og menn
- Virkningene av cannabis er sterkt avhengig av brukerens personlighet, forventninger og miljø samt rusdosen. Et høyt forbruk vil i noen
tilfeller medføre svekkelse av kognitive funksjoner som hukommelse, konsentrasjonsevne og innlæringsevne. Langvarig bruk kan i
ytterste konsekvens utløse psykiske plager hos disponerte individer. Skadevirkningene kan forsterkes dersom man bruker cannabis
sammen med andre narkotiske stoffer, legemidler eller alkohol.
- I noen få tilfeller kan cannabisbruk utløse psykoser

Og de lovmessige problemene som dette kan forårsake:
- Uønsket oppmerksomhet fra politiet
- Bot/hjelp
- Samhandle med problematiske miljøer og individer
- Rykte i livet/arbeidsplassen
- Dårlig/farlige varer

Basert på det over nevnte så forstår jeg godt at moren til TS blir fly forbanna.

Vis vi ser bort i fra de fysiske/psykiske skadene, så har du allikevel problematikken med at det er et ulovlig rusmiddel,
hvor du må oppsøke en "shady dealer".
Uansett hvor mye dere sier at dere kjenner dealeren så bruker det fortsatt et produkt hvor det ikke finnes noen som
helst garanti av kvalitet eller hva slags stoffer som kan være blandet inn.
Det er ikke akkurat som det "produktet" som dere kjøper av en "tulling" i Oslo sentrum er produsert av Pfizer/Canopy Growth osv.