View Single Post
Sitat av Lars99 Vis innlegg
Han ønsker kun å eie softgun for å ha det morro, og potensielt også å stå med litt mere erfaring i en situasjon hvor han eventuelt måtte forsvare seg selv eller de han er glad i. Jeg mener det er teit at de tar fra han retten til å føle seg trygg, og kompetant med et skytevåpen.

Og det at han ikke stoler på politiet er ikke så veldig rart når han tidligere er blitt mishandlet av de. Og da mener jeg at de vrei om fingrene hans, etter at de hadde satt han i håndjern, bare for å vise hvem som er sjef.

En annen kamerat av oss har blitt banket opp av politiet etter han er blitt satt i gjerne.

Jeg sier ikke at det ikke finnes bra politifolk også.

Men den dag i dag oppfører de seg som en fucking mafia.

Det er mye dere lovlydige samfunnsborgere ikke ser og hører. Men jeg regner med du i det minste har fått med deg hvem Eirik Jensen er.

Detter er bare toppen av isberget. Man skal ikke se bort ifra at han bare var en såkalt "escape goat"

Sannheten er at politiet samarbeider med den store fisken for å spise opp den lille fisken.

Jeg har aldri hevdet at vi bryter loven fordi det er modig eller tøft. Vi bryter loven fordi loven på mange steder er teit og urimelig. Og det er rett og slett pinglete å ikke gjøre det du selv mener er rett i frykt for å bli straffet. I tillegg til at de som lager den og håndhever den gir blanke f... i den selv. Det har vist seg gang på gang og det er bare å finne frem nyhetsartiklene.

Legg merke til at jeg sa HVIS han hadde fått for seg å true noen, men det kommer ikke til å skje. Og dette er i tillegg mine ord og ikke han sine. Poenget er at det er teit å gjøre han fattigere og destruere et helt fint produkt. For HVIS han skulle truet noen, så er det ingenting som stopper han fra å kjøpe en ny. Og da har det INGENTING for seg at politiet fratar han det. Annet enn at de kan "destrueres det" som egentlig betyr å selge det og tjene penger. Tro meg, politiet er korrupt.

I rettsaken til enannen kamerat ble han dømt for besittelse av 200g hasj. Politiet konfiskert 400g.
Så hvor er de siste 200 er spørsmålet? De var aldri dokumentert. Og dette er langt ifra det eneste eksempelet.

Og hahahaha.
Til dette alfahann pisspreiket ditt. Dette skjedde for over to år siden, så det at vi klager med en gang er bare piss.

Jeg skriver dette nå fordi de nylig var hjemme hos han og tok harpunen hans, og en avrundet pyntekatana på 20 cm som hadde bøyd seg hvis den ble forsøkt brukt som våpen.

Han lå og sov når de klatret inn vinduet hans med stige. Han ble åpenbart irritert. Og etter at han var i håndjern begynte de igjen, for andre gang å vri om fingrene hans til den grad at den ene ble forstuet. Totalt uprovosert. Og uansett om det hadde vert provosert er ikke dette en måte politiet skal oppføre seg på.

De nektet han i tillegg å gå på do, og nektet han å ta på seg buksa før de gikk ut på gårdsplassen å viste han til alle naboene hans.

Han sa gjentatte ganger "Kan jeg versåsnill å ta på meg buksene mine"

Dette er direkte mishandling uansett hva du mener om det eller tror om hvor mye han fortjente det. Han fortjente det virkelig ikke.

Så igjen. Dette alfahann pisspreiket ditt må du lenger ut på landet med.

Dette handler om menneskerettigheter.



Nei, faktisk ikke. Men nå har denne mishandlingen av kameraten min gått så langt at jeg selv er veldig irritert på politiet.

Det kalles medfølelse. En følelse jeg føler de fleste ikke vet hvordan føles.
Vis hele sitatet...

Du må slutte å tro at verden er som på film eller i tv-serier. Nei snuten har ikke solgt softguns på det svarte markedet. De har neppe bøffa 200g hasj heller.

Om vanlige folk ønsker å lære seg våpenbruk enten det nå skyldes jakt, eller at de liker å skyte eller ønsker å konkurrere så er jo den vanlige måten å gjøre ting på å bli medlem av et skytterlag, en pistolklubb eller kanskje starte med miniatyrskyting. Ikke "trene i skogen på imaginære fiender med softgun".

Helt ærlig så tenker jeg når jeg leser denne tråden at folk som deg og kameraten din det er slike folk som absolutt ikke bør ha omgang eller tilgang på våpen av noe slag. For det virker som dere har laget dere et alternativt verdensbilde der dere tror dere er frihetskjempere som står opp mot overmakten og dere tror at snutens jobb er å herje med "fritenkere" som det virker som dere tror at dere er.

Jeg er heller veldig begeistret for snuten og endel av metodene de bruker, men jeg klarer å se både at vi faktisk trenger dem og at selv om enkelte av dem har strekt reglene så betyr ikke det at all snut suger.

Om dere fortsetter i dette sporet så tror jeg dere kommer til å ende på samfunnets utside. Som to bitre gamle menn med et enormt hat mot samfunnet og alt som representerer det offentlige eller overmakten. Og til sist så kommer dere helt sikkert til å gjøre noe som dere må angre på til evig tid.

Kameraten din mistet alle lekene. Aksepter og move on. Kjøper han mer av samme sort så vil han miste det også. Finn dere andre hobbyer og lev livet fremfor å surre rundt i skogen med softguns å tro at dere trener på å bekjempe kriminalitet eller slik at dere "kan slå tilbake mot overmakten".

I din alder så burde fokus være på skrev, gode fester, henge med venner og ha kult. Ikke sitte foran pc og bygge opp et hat mot samfunnet fordi du nå innser at kameraten din ikke får erstatning.

Forsøk å bli voksen og heng fast i en fantasiverden der dere ser på dere selv som superhelter. Om du ønsker å endre verden så start med deg selv. Gjør politiet en dårlig jobb? Bli politi og stig i gradene slik at du kan endre systemet fra innsiden. Eller bli politiker eller justisminister eller whatever som gjør at du får makt til endre systemet.

Den veien du er på nå går helt i en annen retning, bitterhet og hat er ikke løsningen.
Sist endret av random67489; 10. november 2018 kl. 12:06.