View Single Post
Sitat av Bearass Vis innlegg

Ønsker du f.eks å bli kvitt den ikke respektable kunde (men tenker at man ikke skal forby den frivillige hore eller den respektable kunde som den frivillige hore ønsker seg) , stiller jeg meg tvilende til å kriminalisere ALLE kunder er veien å gå.

Hverken narkotika eller prostitusjon vil forsvinne. Man kan definitivt spørre seg om å kriminalisere d er veien å gå (av flere grunner)
Vis hele sitatet...
Loven har i alle fall gjort at færre blir solgt, voldtatt og seksuelt misbrukt, og det veier i min bok opp for at noen må finne seg en annen jobb. Disse gjør det jo frivillig og ikke fordi de ikke har andre valg, så de klarer seg nok fint. Det er viktigere å slippe å bli voldtatt enn å få lov til å velge drømmejobben sin fra øverste hylle.

Det er noe med prioriteringene her.

Sitat av Bearass Vis innlegg
Ønsker du f.eks å bli kvitt den ikke respektable kunde (men tenker at man ikke skal forby den frivillige hore eller den respektable kunde som den frivillige hore ønsker seg) , stiller jeg meg tvilende til å kriminalisere ALLE kunder er veien å gå.
Vis hele sitatet...
Du kan tvile så mye du vil, men erfaringer fra land som tillater det, viser at traffickingen øker. Ikke minker.

Du maler et bilde av den respektable kunde som hilser til hatten og den frivillige og profesjonelle prostituerte, versus underverden av grums og utnytting. Men i virkelighetens vanskelige verden så kan du ikke skille dette fra hverandre. Ikke på gata, og ikke om du renvasker noen eksemplarer og stiller dem ut i et vindu.

Skal du tillate deg å være en respektabel kunde, så må du akseptere at det følger mye grums med på kjøpet i det systemet du handler i. 10% grums, 20% grums, 80% grums, vi kan diskutere oss blå på detaljene. Poenget er, er det verdt det? Hvor mye grums er for mye? Hvor mye seksuelt misbruk er ok?
Sist endret av *pi; 12. mai 2019 kl. 12:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.