View Single Post
Sitat av random67489 Vis innlegg
Moral eller umoral i det å kjøpe sex? Vel jeg skal ikke ha noen sterke meninger om akkurat det, hva jeg mener er jo ikke vesentlig for diskusjonen likevel.
Vis hele sitatet...
Diskusjonen handler om det, så jeg synes absolutt det er relevant å høre hva du mener om det.

At det også er mennesker som oppsøker horer fordi de føler de ikke får dekt sitt seksuelle behov eller behov for nærhet og intimitet på annet vis.
Vis hele sitatet...
Helt enig. Stor sympati for behovet, men mener målet ikke helliger middelet. Men det du sier er et viktig poeng, også om man vil fenomenet til livs. Man må forstå hvorfor det er er der.

Det høres kanskje brutalt ut, men selv storsamfunnet mente da at alle hadde rett til et sexliv.
Vis hele sitatet...
Jeg er uenig i at det er en rettighet, i betydningen at det er noe samfunnet eller andre har en plikt til å gi deg. Mye frustrasjon i mørke incel-kjellere bygger på en forståelse av at de har blitt sviktet og snytt for noe de har krav på.

Skal vi diskutere moralen, tror jeg uansett vi må ra utgangspunkt i spørsmålene Nether stiller over her, kort oppsummert: Påfører du et menneske skade når du kjøper sex? Jeg mener ja, og at behovet som dekkes ikke kan rettferdiggjøre dette.
Sist endret av *pi; 13. april 2019 kl. 12:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.