View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av ftp1337 Vis innlegg
Hadde det vært lovlig ville naturligvis ikke markedet vært dominert av shabby karteller, men her til lands er vi konservative og respekterer mennesker nok til å ta sine egne valg.. eller? Vedkommende menn hadde ikke trengt å dra helt ned dit for å benytte seg av noen produkter som selges uansett hvor i verden man befinner seg. Prostitusjon er verdens eldste yrke og halvparten av høns nå til dags er jo i forhold med 20år eldre menn for å være indirekte prostituerte, så ser ikke helt problemet med å kjøpe seg en natt i ny og ne, istedenfor å kjøpe seg et fake forhold og kjærlighetssorg? Hvordan er det å kjøpe sex av en som byr deg på kroppen sin "oppfordring til voldtekskultur"???

Om jeg hadde vært egoistisk nok til å sette barn i denne verden her, så ville jeg i det minste lært dem opp tilstrekkelig til å ikke trenge å selge dåsa si? eller i det minste gitt dem et bra nok liv til at de ikke føler behovet for å ruse på seg en addiction de ikke klarer å finansiere for å føle litt lykke..
Vis hele sitatet...
Jeg kan godt svare deg på det du spør om. Tidligere eskorte.

Først vil jeg bare si det er godt å se noen menn som setter andre menn på plass om ugreie holdninger og oppførsel!

Begynner med det første; du omtaler selv disse jentene som selger sex for produkter. Der ser du hele problemet! Et menneske er ikke et produkt, en ting, men et levende vesen med følelser og psyke. At så mange menn ser på jenter som objekter skaper den voldtektskulturen vi har i samfunnet i dag hvor 1 av 3 jenter i Norge opplever seksuelle overgrep!

Så skriver du at prostitusjon er verdens eldste yrke, som om det legitimerer å kjøpe sex. For det første er bonde verdens eldste yrke, og for det andre startet sexsalg med slaver under tvang som bakmennene også den tid tjente pengene på, det var ikke et valg for damene, prostitusjon stammer fra elendig kvinnesyn og det er fortsatt kjernen i det. I senere tid hadde kvinner fortsatt heller ikke lov til å jobbe eller utdanne seg og var man ikke gift og forsørget av rik familie så ble man tvunget til prostitusjon for å ha råd til å overleve, det er ikke noe man velger fordi det er kult eller fordi man liker det.

Burde ikke gidde å bruke tid på deg som omtaler jenter for "høns" , for hønsehjernen er det du som har. Forstår du ikke at det er stor forskjell på å være i et kjæresteforhold basert på følelser, respekt og frivillighet , og det å bli kjøpt som en hore av en som ikke respekterer jenter og som presser og tvinger henne til å bli med på seksuelle handlinger hun ikke vil og utnytter hun? Det er flere av de kundene som presser eller tvinger til ting som ikke er avtalt og som skader jenta, enn de kundene som holder seg til avtalen. Alt fra å ta av kondomer bak hennes rygg, til å presse til analsex, være voldelig, og til gruppevoldtekt der de tilkaller kamerater etter å ha bundet henne fast.

Du sier at å kjøpe sex burde vært lovlig i Norge, det er ren egoisme! I en lukket gruppe på Facebook for nordiske aktive eskorter med over 400 medlemmer svarte 71% at de ble seksuelt misbrukt som barn under 16 år, og det gir naturligvis et skrudd syn på sex, selvverd og egen kropp. 92% møter alltid kunden ruspåvirket fordi det å selge kroppen sin er ikke noe de hadde gjort normalt. For de aller fleste av oss så ble sexsalg og stripping en flukt fra underliggende psykiske problemer og dårlig selvbilde, jeg begynte fordi jeg var suicidal og trengte å føle meg sett og bekreftet, og å selge sex dekket det i tillegg til at det ble en form for selvskade istedet for å kutte meg, og jeg trengte penger, hadde et høyt hasj og alkoholforbruk som medisin i depresjonen min, var sykemeldt på Nav og kunne ikke ha vanlig jobb. Hadde selvsagt valgt det isteden om det var et alternativ! For andre var jeg en glad og frisk normal jente men jeg hadde aldri valgt å selge meg om jeg var det, og det begynte med at en fremmed mann på nettet spurte om jeg ville sende han nakenbilder for 1000 kr. En fjerdedel jenter har blitt tilbudt penger for seksuelle tjenester av fremmede menn på nettet, før i tiden ble man lokket med godteri av overgriperne, så var det kontantkort og alkohol på 90 og 00 tallet, og nå er det penger. Ingen foreldre vil at barna sine skal oppleve det, så ikke vær den personen! På det tidspunktet hadde jeg gjeld og tomt kjøleskap så jeg tenkte det var lett tjente penger. Andre får ikke mulighet til å ha tilstrekkelig inntekt på grunn av studier, eller på grunn av barn å forsørge, eller boliglån som ble dyrere enn man trodde fordi man plutselig ikke hadde samboer lenger, eller på grunn av det sosiale presset om å måtte være med på dyre ferier, eller gå til dyre skjønnhetsbehandlinger som mange unge jenter presses til i dag for å bli godkjent og anerkjent sosialt og unngå ensomhet og mobbing. I dag så jobber jeg i hjelpe og rådgivingsorganisasjon for aktive prostituerte og utsatte, og den røde tråden mellom absolutt alle sammen er at de innerst inne ikke har det bra. Noen selger for å dempe angst, noen for å finansiere rusmidler de bruker fordi de ikke har det bra, noen for å overdøve traumer, noen er bipolare/borderline og selger i de maniske periodene som utagering på samme måte bipolare/borderline menn heller gjør hærverk, vold, ruser seg, bettingspill og andre destruktive ting, noen på grunn av dårlig selvbilde og trenger bekreftelsen derfor er veldig mange opererte også fordi de har så dårlig selvbilde selvom de er flinke på å spille confident og glade de timene de er på jobb. Man trenger penger og pengene øker dopaminutslippet så det blir en kjemisk avhengighet og hekt selvom de egentlig ikke vil være i det og sliter med nedturen over det de har gjort etterpå, slik som med narkomane og rusmisbrukere. Hver eneste uke kommer det jenter som har blitt voldtatt eller blitt utøvd vold mot av en kunde.
Ingen prostituert gjør det av et sunt og friskt valg! Å gjøre sexsalg lovlig i Norge vil bli å si det er greit å utnytte psykisk syke/mennesker i pengenød, og gjøre kvinner til enda mer objekter og det sliter vi faktisk nok med i dagens samfunn.

I Øst Europa, som Anonym "Rød Draug" også påpeker, har man de mest fattige i hele Europa så der tvinges de enda mer for å kunne overleve, og rekrutteringsteknikken i øst europa og nederland er at jentene blir lovet en danse eller modellkarriere, og derfra blir presset til å flytte grensene sine mer og mer. De færreste velger prostitusjon direkte, men blir presset og tvunget til det og mange havner i et miljø de ikke kommer seg ut av fordi bakmennene truer med vold, gjeld, sabotere fremtiden hennes med rykter og flere som vil ut blir også drept.

Å kjøpe sex er en betalt voldtekt, man kjøper samtykket og jenta ligger ikke med deg fordi hun faktisk har lyst til selve sexen. Spør en hver prostituert om hun vil ha pengene eller sexen og hun ville tatt pengene og gått om hun kunne. Å ligge med noen som egentlig ikke har lyst til å ligge med deg burde ikke være noe som er "kult" eller "fett" eller akseptert holdning å tillate seg i det hele tatt, det er overgrepsholdning!

Bare det at du sier at du ville lært opp unga dine, som du heldigvis ikke skal ha!!! til å ikke selge seg viser hvor lite innsikt du har i de prostituerte kvinnenes liv, men hey, de er jo ikke mennesker for deg men produkter/ting så da bryr du deg jo ikke om hvordan de har hatt det eller hva de syntes om det og grunnen til at de havnet der. Og det at du heller ville "lært opp" døtrene dine til det enn sønnene dine til å ikke objektivisere kvinner sier alt om kvinnesynet ditt og holdningene dine til damer, det er samme som å be jenter om å ikke bli voldtatt enn å heller lære gutter om å ikke voldta. Ja huff stakkars deg som har hatt kjærlighetssorg og valgt å hate kvinner og spre et skadelig kvinnesyn pga bitterheten din for at du ble dumpa......