Tråd: DMT-entiteter
View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det JEG finner mest interessant med DMT er likheten mellom tripprapportene og Bortføringer av utenomjordiske vesener.

Teknisk sett er det mulig, at disse bortføringene bare er en hittil uant type søvnlammelser:
DMT spiller en rolle i søvn og man spekulerer i om vi utløser store mengder av det når man er født, og når man dør.

Så det skal ikke lange hoppet for å sette seg litt inn i teorien lagt frem av dr. strassman.

steinarlima: Dette med at mennesker er like og at rusmiddler gir "noenlunde" samme effekt er litt våsete. Mennesker er unike, spesiellt når vi ser på det psykiske.
Klart det er de samme psykiske prosessene som går inne i alle hos oss, men vi er alle formet temmelig unike gjennom opplevelser, oppdragelse etc.

I tillegg når vi ser på psykedelika generellt er jo et av de mest kjente utsagnene: "En tripp er aldri lik den andre", noe jeg med hånden på hjertet selv kan bekrefte:
De mer 'vanlige' rusmidlene er i en helt annen dimensjon i forhold til hva som oppleves på psykedelika, mye spiller inn: Hvem som er med deg, settingen, sinnstemning.

For en som har vært flink nok til å bare prøve alkohol kan det virke som om jeg prater bastant tull nå, men de andre kan bekrefte det:
Jeg har (under påvirkning av psilocinholdig sopp) sett et rom forandre totalt karaktér bare ved å skifte musikk, og da mener jeg ikke at alt ble "hyggeligere", rommet gikk fra å være en atmosfærisk koslig trygg plass over til et nakent kaldt rom med fryktingytende energier på alle kanter.

På DMT er også turene ganske ulike, men for de få som presser seg dypt inn i tilstanden, ser de merkelig nok noen av de samme vesnene.
En eller annen kobling må det være her, om de representerer psykiske arketyper eller om de virkelig er fra andre dimensjoner kan jeg bare synse om, men man kan ikke bare avfeie fenomenet.

Så med denne sammenligningen kan vel du og skjønne at det ikke er logisk at man ser de samme entitenene og noen ganger under samme omstendigheter (entitenene utfører eksperimenter på deg) som logisk.

Om de er virkelige, er jo som sagt et definisjonsspørsmål. Psyken vår er et utrolig kraftig verktøy, og folk har utført de utroligste handlinger under visse tilstander (ikke rus etc).
Så om det er "virkelig" i fysisk forstand blir ikke essensiellt lenger.
Det blir litt som religion: Det er ikke viktig hva du tror på så lenge du faktisk tror, resultatet blir det samme (på godt og ondt).
Sist endret av Dodecha; 24. juni 2008 kl. 19:15.