View Single Post
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Og

Og


For det første, så synes jeg det skinner igjennom, at det er du som er den tiltalte. Nok om det!

Det er sett som vanlig folkeskikk, at en har av seg lua i rettsaler stortinget, kirka o.l. Og det skulle egentlig være flaut, at en dommer må be noen om å ta av dette. Og jeg ser heller ikke noe poeng å ha dette på, da jeg antar at rettsalen var godt fyrt opp på forhånd...

Hvis den tiltalte synes det er psykisk belastende, og det minner om gapestokk å måtte sitte på tiltalebenken. Så burde denne personen ha tenkt over dette FØR den evt. gjerning. Saken stiller seg selvsagt annerledes hvis denne personen er uskyldig, eller var utilregnelig under gjerningen, noe jeg ikke synes, at noen ting her peker imot dette.

Ellers håper jeg på en RETTFERDIG rettegang, noe jeg også tipper det blir!
Vis hele sitatet...
Virkelig et saklig innlegg. Antar at du er stolt, for det er åpenbart at du er uhyre reflektert og saklig. Du kunne kanskje henvist til en lovparagraf, i stedet for dine egne rare tanker og følelser, eller?

Det du skriver om at saken stiller seg annerledes hvis personen er uskyldig virker tullete. Hva vet du om noen er skyldige eller ikke, på generelt grunnlag? Du har seff lest i avisa at den og de er skyldige, eller kanskje du leste at den og de var skyldige, men så er du såpass "smart" at du "skjønner" at den du har lest halvannen spalte om egentlig er uskyldig. For både du og hundretusenvis av andre er jo hobbydetektiver som Nancy Drew og Sherlock Holmes, i tillegg til riks-sofasynsere, på fritida. Men nå var det ikke dere jeg spurte i denne tråden. Jeg var interessert i hva loven faktisk sier. Og det er det allerede kommet svar på. Så takk til deg.