View Single Post
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Det er sånne tall som alltid får meg til å sette meg litt på bakbeina: Sunn og trygg tilknytning etter hvilke kriterier? Det er formodentlig et gradsspektrum her. Vi kan sikkert fint få både prinsessa og halve kongeriket kategorisert som traumatiserte mennesker med tilknytningsproblemer, men er det da gitt at alle disse menneskene sliter skikkelig? Det høres litt underlig ut. Hva er metrikken?
Vis hele sitatet...
Det er jeg helt enig i, dette er rimelig lettvint fremstilt. Så er det likevel slik at man ikke trenger å ha noen traumelidelse for å få problemer i relasjoner, og at disse problemene naturlig nok har en tendens til å forplante seg nedover generasjonene. Personlig tror jeg at hvis vi ved et trylleslag kunne gitt alle barn en sunn oppvekst så kunne vi halvert de psykiatriske diagnosemanualene. Det kan vi selvsagt ikke, men vi kan gjøre en del på samfunnsnivå. Å la være å systematisk rasere barseltilbudet er et naturlig sted å starte, og så kan man ta institusjonene oppover derfra.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Du får svaret i browseren etter å ha gitt de totally legit personopplysninger, inklusive en robottest som ikke tester om du er en robot.
Vis hele sitatet...
Det var ikke en robottest, det var et spørsmål om du har så fucka tilknytningsystem at du i praksis er en robot.
Sist endret av *pi; 20. april 2021 kl. 13:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.