View Single Post
Naboene våre krangler ofte veldig høylytt, men på et språk jeg ikke forstår, så jeg vet ikke hva de krangler om. Barna (tipper de er ca 19 og 13 eller sånn rundt der) i huset snakker dog norsk, så vi kan høre de si enkelte ting innimellom. Det er helt klart mor i huset som tenner på alle pluggene og skjeller ut det jeg antar er far i huset etter noter - gjerne i et par timer av gangen, høylytt og aggressivt. Jeg har hørt det jeg antar er eldstemann av barna rope til moren "ser du ikke hva du gjør?" og "kan du ikke la han være?". Det man vanligvis hører er mor som roper og skriker hysterisk, slamrer med ting og har monologer i opptil et halvminutt av gangen og gjerne lenger, før det jeg antar er far i huset i 90% av tilfellene svare relativt rolig tilbake.

Vi er litt usikre på hva vi burde gjøre. Vi har ikke bodd her lenge, og kjenner ikke disse naboene overhodet (ser de knapt) - de gangene vi ser de virker de stille og rolige. Jeg burde sikkert gå opp og spørre om det går bra eller noe, men har ikke baller til det, og ser ikke helt for meg at det kommer til å gjøre noen forskjell fra eller til. Vi vet jo ikke hva det handler om, ettersom vi ikke forstår dialogen (dvs, det er mest mors hysteriske ropende monolog vi hører). Vi mistenker jo at det er noe psykisk sykdom i bilde hos mor, men det blir bare spekulasjoner.

Så hva gjør man? Ringe politiet? Barnevernet? Huke tak i en av ungene når man treffer de på gata og spør hvordan det går?

Noen som har tips?