View Single Post
Sitat av FrodeS Vis innlegg
Beklager, men jeg klarer ikke å svare på alle spørsmålene direkte, så jeg skal prøve å besvare noen av dem generelt her.

Jeg har en del kunnskap om programmering i PHP. Ikke nok til å skape en bombesikker løsning men nok til å lage en MVP. Og det holder jeg på med.

Jeg ber ikke om hjelp til verken koding/utvikling, kapital eller drift. Jeg er kun ute etter gode innspill og ideer. Kanskje jeg håpte på for mye; å finne noen som trodde på ideen og så potensialet; for det ER et potensiale.

Jeg sier ikke at jeg har løsningen på alle problemene med internett, men en god del av dem. Om jeg skulle skrevet ned en komplett liste over alle funksjonene denne web'en vil ha ville den vært ekstremt lang og jeg er kun interessert i å dele den med personer som tror på prosjektet som en helhet.

Så er det noen som prøver å trollbinde meg med teknisk sjargong. Jeg kunne svart på en del av det men langt fra alt. Og det er der jeg ville trengt kompetanse (noe jeg såklart er villig til å betale for).

Jeg skjønner at dere er kritiske til prosjektet mitt; det ville jeg også vært. Likevel vet jeg mest om min egen ide og den har mange sider som ikke kommer frem her. Det trengs hundrevis av A4-sider for å beskrive alt i detalj.

Grunnen til min opprinnelige post var å få seriøse innspill og tips; ikke bli utsatt for personangrep og ikke-konstruktive kommentarer.

Takker for de [seriøse] svarene jeg har fått.
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke se at du har blitt utsatt for personangrep?

Og selv om majoriteten av svarene du har fått så er det reelle problemstillinger du blir nødt til å ta stilling til under utviklingen av ideén din.
Jeg tror ikke du er kommet langt nok med konseptet ditt at du bør se på de tekniske løsningene.
For det er helt tydelig at det er mange problemstillinger du ikke har tatt høyde for, og det er aller første er autentisering av brukere via sms som er tilnærmet verdiløst om noen faktisk vil inn å lage apestreker.

Som en mvp behøver du ikke en gang å tenke på dns og egen klient. Det burde holde i massevis å sette opp en egen infrastruktur og jobbe med subdomener for å utvikle idéen evt lokalt med egen dns eller modifisert hosts fil.

Men jeg skal gi deg et tips til hvordan du kan komme unna veldig mye av modereringen.

Jeg hadde for en stund siden en idé om et system som ligner Kinas sosiale rangering.
Det du trenger er et oppsett som lar deg gi enkelte brukere høy troverdighet slik at de kan moderere innhold uten å egentlig ha moderator/admin roller.

Det fungerer slik at du i starten gir et utvalg av personer høy troverdighet.
Når disse trykker liker på et innlegg så får brukeren som skrev innlegget 10 poeng, vi kaller den bruker1.
Når flere med høy troverdighet liker innhold til bruker1 får den flere poeng og bygger seg opp troverdighet.

Når denne brukeren feks trykker "liker ikke" på bruker2 sitt innhold så får den 1 minuspoeng (om en bruker med høy troverdighet klikker "liker ikke" får den 10minus poeng) . Når bruker2 får nok minuspoeng flagges innholdet til bruker2 og må moderes manuelt.

Desto flere plusspoeng man får av brukere med høy troverdighet desto mer troverdighet får bruker1 og bruker1 sine liker/liker ikke vil få mer betydning.

Har du nok brukere du kan stole på så vil det etterhvert bygges opp en oversikt hvor selv ukjente brukere kan få en viss troverdighet.
Du bør selvsagt inkludere flere faktorer i et slikt system og du må hele tiden ha et knippe brukere du vet du kan stole på som gir ut poeng, og det kan sikkert misbrukes dersom man klarer å lure til seg troverdighets poeng men om dette blir satt i system så kan det fungere for majoriteten av det groveste innholdet som blir publisert.