View Single Post
Sitat av Sargasm Vis innlegg
En utopisk ønskedrøm som ikke har sjanse til å bli realisert.
Vis hele sitatet...
Kan du begrunne det nærmere? Hvor er det det stopper og hvorfor?

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Kvifor eigen nettlesar? Og korleis har du tenkt å sørge for at det du ser på som uønska ikkje dukker opp?

Eg trur du skal slite med å finne eit språk som ikkje har minst eitt bibliotek for DNS-oppslag. Det er ein rimeleg enkel protokoll, og er triviell å implementere i alle språk.

Men... mange har prøvd liknande ting. Suksessen har vore omlag null. Ein av dei store fordelane med internett er at alt er tilgjengeleg gjennom standardiserte protokoller. Eg kan besøke freak.no på mobilen min, pcen, også viare. Ditt forslag er i praksis walled garden. AOL ga opp det på tidleg nittitall.
Vis hele sitatet...
Egen nettleser for å sette et tydelig skille mellom denne web'en og den vanlige.

Ja, det har blitt prøvd før. Ikke mange ganger, men noen. Hvordan AOL gjorde ting vet jeg faktisk ikke (skal lese mer om det), men jeg har mange ideer om hvordan det KAN bli en suksess. Det er forskjell på 2020 og tidlig nittitall.

Ja, det blir litt "walled garden". Det kreves at brukerne registrerer seg for hele web'en og ikke en og en del av den. Kanskje mer som et intranet. Det vil igjen føre til at scammere og kriminelle holder seg unna.

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Ditt forslag er i praksis walled garden. AOL ga opp det på tidleg nittitall.
Vis hele sitatet...
Har lest om open/closed platforms og det du referer til som walled gardens. Fant ut at jeg ville spesifisere nærmere at den web'en/platformen jeg tenker å bygge er åpen for alle, men krever at man registrerer seg for å publisere noe, enten det er kommentarer, egne nettsted etc.
Sist endret av FrodeS; 18. september 2020 kl. 16:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.