View Single Post
Jeg er ikke sikker på hvem av dere jeg skal sitere, jeg er stein som faen. Beklager.

Jeg tenkte å legge inn en kommentar til diskusjonen dere har i forbindelse med skillet mellom politistat og demokrati;
Hvis det hadde vært strenge regler i forhold til hvordan dette fungerer, som for eksempel at man ikke skal bruke informasjon fra treningen i selve politiarbeidet. Liksom at politiet er så profesjonelle at de virkelig psykisk skiller deres egen rolle ut ifra situasjonene.

Jeg har selv tenkt mye på hvordan jeg ville ha fungert om jeg var politi. Jeg tenker for meg at jeg ville ha vært så nøye med å skille mine roller.

På privatlivet ville jeg latet som ingenting, og nektet å svare på jobbrelaterte spørsmål / spørsmål som blir stilt på f.eks. fest, om man er politi, hvordan det er å være politi, hvilken stilling osv. Jeg ville sagt at jeg ikke vet hva de prater om. Til og med hvis det er en kollega som spør. Jeg svarer bare hvis jeg er på jobb.

Når jeg er på jobb / når jeg er politi, ville jeg gitt faen i hva som skjer privat. Hvis det så skulle ha vært min sønn som skulle bli pågrepet, ville jeg ha arrestert ham og svart "Det spiller ingen rolle" om sønnen min hadde argumentert med at jeg er forelderen. Jeg ville holdt ham nede med så mye makt som er nødvendig, jeg ville gjort jobben min uansett hvem han er.

Og om jeg hadde vært politi og fulgt ideen jeg har, ville jeg også hatt en tredje rolle som politi på trening, der jeg virkelig skiller bort at du har narkotika i leiligheten din. Da gir jeg fullstendig faen, og selv om jeg husker det, lar jeg ikke det påvirke en etterforskning, det må finnes en annen kilde enn det jeg husker. Meg får de ikke.

Skjønner dere hva jeg mener? Det er akkurat det som er greia. Vi vet ikke om alle er sånn som jeg beskriver.
Sist endret av Matheves; 4. september 2020 kl. 18:07.