View Single Post
Sitat av Rosander Vis innlegg
Du stiller like dumme spørsmål. Å la politiet trene med hunder generelt er ikke det samme som en åpen invitasjon til ransakelse.
Jeg hadde faktisk forventet mange hakk høyere kvalitet på innleggene deres.

Men det er jo klart, om premisset deres er at alle politifolk er korrupte jævler som bare er ute etter å hanke inn narkomane så forstår jeg at dere sporer såpass kraftig av i søken etter argumenter.
Vis hele sitatet...
Det er forskjell på at man tror politiet er «korrupte jævler» og det å ikke la naiviteten råde og tillate en større fleksibilitet av maktutøvelse som i praksis pisser på rettsstatens prinsipper.

Én av grunnene til at nordmenn med viten og vilje kan fortsette å være naive og godtroende, er rett og slett fordi vi har så stor tillit til at lover og regler gjennomføres. I det øyeblikket denne strikken tøyes for langt vil godtroende nordmenn sakte men sikkert oppleve å bli mer skeptiske. Basisen for at vi er lykkens land er tillit til staten. Dersom denne tilliten svekkes vil det få fatale konsekvenser for Norge.

Så nei, her kan man ikke dra unnvikelseskortet «Går fint for meg. Jeg har da ikke noe å skjule jeg!»