View Single Post
Du virker som ei dame som har overveid dette godt samt at du høres ut som ei med en god dose selvinnsikt innabords så her er mine 2 cents:

Når det kommer til mat så spis frukt, druer er også min favoritt hvis det først skal være noe, jeg har ofte ikke så mye matlyst på klassiske psykedelika men det er bare meg. Brus, juice eller iste ville jeg ha godt for med tanke på drikke. Sjokolade er ofte en mislykka affære på sopp så det bør du styre unna, i motsetning til på kannabis foreksempel.

Musikkmessig så synes jeg du er inne på noe, Pink Floyd spesielt er en sikker vinner for meg, Wardruna like så. Personlig så planlegger jeg ikke så mye hva jeg skal høre på på forhånd siden jeg uansett ender opp med å stuke såpass at det uansett blir litt fragmentert og jeg ender ofte opp bare med å høre på noen låter for så og bli distrahert av noe helt annet. Men, jeg var mye mer strukturert rundt dette i mine newbiedager så dette trenger heller ikke å gjelde deg. Gjør klar spilleliste, det er nok det lureste, men et godt stalltips hvis du får det til er å sjekke ut noe helt nytt mens du tripper. Du vil få et utrolig nært forhold til ei ny låt om du oppdager den på tur så fremt du finner noe bra. Jeg har vært altfor dårlig på det i det siste selv men det er, hvis du får det til, noe som vil få deg til å sette like mye pris på musikk, hvis ikke mer som da du fant de kuleste skivene du visste om i din ungdom, if you catch my drift. VAr så heldig og bet tenna sammen på siste trip og fikk hørt på en del nytt og den åpenbaringa der er like amazing hver gang.

Ei god venninne er bra, likte godt formuleringa di om å være sårbar og teit, det er alfa omega for meg i hvert fall, jeg kan nemlig slumpe til med å bli både litt sårbar og litt teit så da er det bra å ha noen i bakhånd som er innforstått med litt sårbarhet og litt teithet, det tror jeg du vil føle betryggende. Jeg er personlig av den oppfatning at hvis du føler for å snakke, så snakk. Hva som kommer ut av kjeften er i bunn og grunn ikke så viktig, det du går gjennom der og da har potensiale til å transcendere språk uansett så hvis det bare er babbel, så var det sikkert meninga at det var babbel som skulle ut. Jeg liker også å trippe i nærheten av folk jeg kan le sammen med, en god joke kan være gull verdt der ute, enten som ekstra krydder på en allerede fet opplevelse eller en Life saver i overført betydning hvis det skulle røyne på som verst. Da kan en god latter være akkurat det som skal til for at du skal kunne hente deg inn igjen.

Som bearas sier litt over her så bør du ikke belage deg på at soppen alene skal være en automatisk Quick fix for alle dine problemer, for det er det ikke, isolert sett. det kan absolutt være det, og det har potensiale til å kunne endre livene til folk men ikke tenk deg at en sopptur skal gjøre alt bra på 1 2 3. Hvis det da faktisk skulle gjøre alt bra på 1 2 3 så sitter du igjen med dobbel gevinst, vinn vinn! Beklager hvis dette høres litt negativt ut, men jeg sier det bare i beste mening og jeg håper du forstår hva jeg mener.

Lit OT dette her, men jeg synes også det er interessant at du omtaler sopp som du gjør, for å parafrasere etter hukommelsen, at du så på det som et hippieknark man får fete halliser av. dette er ikke ment som kritikk, tvert i mot, jeg synes det er interessant, for når jeg har snakka med folk på din alder så snakker de om psykedelika på en helt annen måte enn f.eks. min generasjon gjør, de prater mye mer om hvor rare hallliser de får osv. Vet ikke helt hvor jeg ville med dette her, du bare satt ord på en litt artig betraktning jeg selv har tenkt på mange ganger. Det skylles kanskje at da de var unge så hadde psykedelika ikke helt den samme standingen som i dag med tanke på terapeutisk bruk osv.

Til slutt, dette kan ikke gjentas for ofte, go with the flow! Får du en kjip tanke så prøv å analyser den, dette kan ofte være vanskeligere i praksis enn i teorien riktig nok, og særlig første gangen men det er lurt å ha i bakhodet. Men, i optimale omgivelser og med den gode venninna di så er som mange vet sopp ganske snill mot nybegynnere, og særlig med den dosen du skal ta. Ønsker deg en riktig god tur, og bare spør hvis det er noe!