View Single Post
Sitat av Kilgore Vis innlegg
... og det er fort gjort å bare koble seg fra igjen, og bli låst i det mønsteret. Men jeg er forberedt på at det kan komme en jobb etterpå!
Vis hele sitatet...
Dette tror jeg det er greit å være klar over. For all del, enkelte ting kommer forholdsvis "gratis" også. Som familiemann selv handlet min siste tripp om en dyp kjærlighet for min samboer og mine barn. Jeg ble overfylt av dette og soppen viste meg hvor dypt og meningsfullt familielivet er. (noe man kan glemme bort i hverdagens hektiske liv). Dette var noe som hang igjen som en dyp gjenklang i etterkant og når jeg klemmer mine barn.

Det finnes også historier om mennesker i dyp depresjon som nærmest magisk snapper ut av det iallefall i 3-4 måneder i etterkant.

Man kan ellers få innsikt i livsførsel om f.eks toksiske forhold eller ting man burde legge på hylla eller forandre, eller gjøre mer eller mindre av. Her kommer "jobbe med seg sjøl" på banen. Soppen kan da gi et nødvendig puff av inspirasjon og vilje mot en bedre retning. Det er der jeg har landet selv etter flere år med sporadisk psykedelika bruk om psykedelikas egentlige verdi: At verdien ligger i innsikt og inspirasjon. Så er det da opp til en selv å implementere det i ens eget liv i etterkant.

Jeg tenker du har et modent utgangspunkt med de rette intensjoner for en meningsfull trip.

Soppen har også humor og en mild side som kan trygge deg.

En god ide er å stole på soppen som en slags læremester. Dette høres nok rart ut for en som ikke har trippet på sopp selv, men man kan få følelsen av en intelligens som er iboende i soppen. Det kan være fruktbart å behandle soppen slik. Det er lov å spørre/snakke med soppen underveis. Sett din lit til at soppen viser deg det du trenger. Mer ubehagelige emosjoner eller tanker kan oppstå, og det beste er da å akseptere dette (gi slipp/gi seg hen). Se på det som indre floker som løses opp. Det er bra at noe ubehag kommer til overflaten slik at det kan slippes løs og du kan gå dypere. Godtar man at ubehag kan være endel av trippen så er man ikke stucked i slike landskap lengre enn man trenger.

Ubehag i begynnelse av trip i form av kvalme gir seg som regel etter 10-15 min. Kvalme er tegn på at trippen er i anmarsj. Noe som er greit å være klar over.

Når jeg først er inne på dette med å "løse opp indre floker" så anbefales der at du "lever bevisst" en ukes tid før trippen. Sørg for minst mulig hverdagsproblemer å ta med inn i trippelandskap. Det er waste å bruke tid av en trip på å bekymre deg over at du ikke har rydda huset, trivielle uenigheter med partner etc. Lev rent og bevisst og i dagene før trippen og du vil gå dypere og få mer ut av opplevelsen.