View Single Post
Kilgore's Avatar
Trådstarter
47
Sitat av Carmex Vis innlegg
Vil bare påpeke at for meg har alle andre sopptyper virket veldig mye svakere enn fleinsopp. Flein er den eneste som virkelig har sendt meg på tur i universet av alle sopptypene.
Vis hele sitatet...
Målet er jo forsåvidt ikke å ture mest mulig, så jeg tenkte mer på at de henviste dosene med sine effekter som jeg stort sett finner er for flein, og jeg har det fra flere kilder at cubensis er noe svakere.

Sitat av Bearass Vis innlegg
Ellers kan du fort få innsikt i verdifulle aspekter av livet ditt og evnt innsikt om livsførsel. Her ligger mye av aspektet til bedring i psyke, og da gjelder den gode gamle "jobbe med seg sjøl" som ellers. Men dypere innsikt gir ofte større inspirasjon.
Vis hele sitatet...
Så først det redigerte tillegget ditt nå.
Dette tror jeg du har helt rett i. Har blant annet lest noe i Michael Pollan sin bok (Psykedelisk rennesanse heter den vel?!) noe à la at det er "pasienten" som er "terapeuten" og soppen er verktøyet. Implisitt at det kun er pasienten som kan ta i bruk den informasjonen eller inntrykkene som soppen gir. Dette har jeg tenkt en del på, så er forberedt på det! Etter mange år i samtaleterapi er jo forsåvidt dette en øvelse jeg er kjent med, uten at det har tatt av for noe mer enn forbigående og noe overfladisk, og det er fort gjort å bare koble seg fra igjen, og bli låst i det mønsteret. Men jeg er forberedt på at det kan komme en jobb etterpå!
Sist endret av Kilgore; 4. juli 2020 kl. 21:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.