View Single Post
Sitat av MikkelRæv Vis innlegg
Det beste du kan gjøre er å klage på botens størrelse, og kanskje du er så heldig at du får den noe redusert. Går du til rettssak får du en dom på deg for det du har gjort, noe som er enda verre igjen senere i livet (og dyrere). Du har allerede innrømt å delt en film som er ulovlig etter Norsk lov, og det er ingen ting du kan få gjort for å få saken henlagt eller bli frifunnet i retten slik jeg ser det.

Men om du vurderer å ta saken til retten så vilt jeg ihvertfall tatt kontakt med en advokat for å få en vurdering på hvilken odds du har for og bli frifunnet. Men slik jeg ser det så er det ikke noe utvei etter at du har mest sannsynlig har signert på papirene da du var inne til avhør.
Vis hele sitatet...
Når du vedtar en slik bot får man en dom og prikken på rullebladet kommer uansett. Man har derfor ingenting å tape på en rettsak bortsett fra eventuelt noen tusenlapper i ekstra bot og saksomkostninger. Det er etter min mening lett verdt det i denne saken. En slik dom kan VIRKELIG ødelegge for deg i fremtiden!