View Single Post
Sitat av aleksstaner Vis innlegg
Har du lagd din egen video? Det går en psykopat bort til en fyr, slenger vedkommende i bakken og begynner å slå.
Vis hele sitatet...
Simensen ble slengt i bakken fordi han var aggressiv, og hadde drapstruet folk i forkant av hendelsen. Han gjorde også fysisk og verbal motstand da politimannen prøvde å få ham med bort for å snakke med ham.



Sitat av _abc_ Vis innlegg
Dette er offentlig kjent og har vært i avisene, husker ikke kilden, spesialenheten kanskje?
Vis hele sitatet...
Det jeg leste i en Dagbladet-artikkel, som jeg trodde var løgn, viste seg å stemme likevel. Dette med batong-bruk.

Det jeg vet noe om er at forut for voldsutøvelsen viste ikke noen av politifolkene at voldsofferet hadde kølle og kniv. Og det er det som må være utgangspunktet.
Vis hele sitatet...
Nei, men poenget er at det bekrefter politimannens vurdering av hva slags person han hadde med å gjøre. Det har ikke egentlig noe å si for det som skjedde som sådan, men det bekrefter annen informasjon i saken.

Vi ser politiet slenger en mann i asfalten. Mannen står helt rolig i det han blir lagt ned. Han holder hendene ned langs siden. Ingenting ved kroppsspråket tilsier aggresjon eller ustabilitet.
Vis hele sitatet...
Det stemmer ikke. Når politimannen rolig tar ham i armen og ber ham bli med, så trekker han seg unna og river til seg armen, samtidig som han roper "ikke rør meg" eller lignende.

Utifra videoen tror jeg vi med ganske stor sikkerhet kan fastslå at voldsofferet ikke "jaget etter politimannen".
Vis hele sitatet...
Det er fordi denne jakten skjedde etter det vi ser på videoen. De havnet ute på noe gress, og det var der Simensen kjempet så hardt at han klarte å komme seg løs og politimannen måtte trekke batong mens Simensen kom mot ham.

Dette svaret ditt er i denne konteksten useriøst. Det var ingen synlige våpen forut for at politimannen gikk berserk. Ingen trusler mot politiet, ingen aggressivitet. Den unge mannen forsøker fader meg å trekke seg ut av situasjonen men blir slengt ned i asfalten av politiet. Hele tiden opptrår offeret rolig, med armene ned langs siden av kroppen. Ingen tegn til at han forsøker slå eller sparke politiet.
Vis hele sitatet...
Igjen, det stemmer ikke. Han hadde drapstruet vektere og vært aggressiv, og når politimannen rolig prøver å få ham med unna for å snakke med ham, så gjør han fysisk og verbal motstand. Dette gjør at politimannen vurderer det til at han er nødt til å få fysisk kontroll på Simensen før det skjer noe mer. Dermed bruker han en godkjent nedleggelsesteknikk, og de havner på bakken.

Så nei, Simensen har ikke opptrådt rolig, og han har ikke bare stått med armene ned langs siden.

Nei det er ikke den faktiske situasjonen på åsted Esso på Kongsberg. Det du sier er omtrent den situasjonen politiet har skrevet om i rapportene sine. Men det var ikke bare feil, det var oppdiktet løgn.
Vis hele sitatet...
Dette er rettens beskrivelse av det som skjedde. Du mener kanskje da at retten tar feil?

Kan du si konkret hva politiet løy om i rapportene sine?