View Single Post
Sitat av supercali Vis innlegg
De blir like herlig ødelagt med olje, bare ikke i samme tempo.

Start med Noether's teorem.
Vis hele sitatet...
Som var poenget mitt.

Mann, dame? hva enn du identifiserer som.
Se for deg at du kan sentrere et lager av magnetisk gods over en stor magnet, på sidene har du flere små magneter for å holde lageret i senter, burde ikke være så vanskelig å forestille seg, de har da klart å gjøre dette med tog, typ maglev.
Det er på ingen måte 1/1 teknologi slik du ser ut til å tro at jeg snakker om, jeg er klar for den diskusjonen og, men det er ikke det jeg tenker på her.
Typ maglev, det går ganske mye energi til det å drive et slikt system så du går på ingen måte i null eller over, men når du allerede produserer store menger egen strøm slik som for eksempel store skip, jeg har maritim bakgrunn så det er dit hode mitt går for eksempler..
Men i et slikt tilfelle, begynner det ikke å gi mening å snurre ting på magneter istedenfor kuler?
Det som snurrer på magneter vil jo ikke bli ødelagt av direkte kontakt med annet gods, i dag bruker vi en tynn oljefilm slik at gods glir mot hverandre, og som du sier - ting blir likevel ødelagt. Så det jeg foreslår er at bytter ut mekanisk kontakt med magnetisk kontakt for å skåne godset fra slitasje. "Friksjon" eller motstand vil fortsatt oppstå, men som magnetisk kraft, som har mindre bivirkninger, kanskje?

Klarer man å gjøre dette uten noen side virkende kraft for sentrering av lageret, da begynner vi å snakke evighetsmaskin, men den tanken trenger noe mer tid

Forsto jeg meg riktig eller fremstår jeg ennå mer crackpot?
Sist endret av Utvandrer; 12. oktober 2023 kl. 00:02.