View Single Post
Sitat av Bearass Vis innlegg
Hvis du har respekt for oppegående menneskers valg av yrke og de ønskelige (høflige, respektable) kunder hun ønsker seg så er jo alt fryd og gammen.

Ellers ligger det mye disrespekt i stakkarsliggjøring ved å ikke anerkjenne at den man stakkarsliggjør er et oppegående menneske med alle muligheter for å styre eget liv og valg
Vis hele sitatet...
Har du lest tråden? Dette har vi alt vært gjennom mange ganger! En del av oss er av den oppfatningen at prostitusjon er OK (både av utøvende menn og kvinner!) under de idealbetingelser du legger til grunn. Faktisk. Se her:
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Sitat av Dongerino Vis innlegg
Så lenge de gjør det av eget fritt valg så er det ingenting galt med det.
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke uenig i dette, men basert på tilgjengelig informasjon synes det å være mer uvanlig enn horekundene liker å tro. Jeg skjønner imidlertid godt at rasjonaliseringen frister.
Vis hele sitatet...
Min påstand er at de fleste prostituerte selger sex fordi de ikke har andre reelle muligheter. Jeg tror at de helst ville gjort noe annet hvis de kunne, men at de alternativene de har - gå sulten, gå uten dop, tigge - er enda verre. Så er det den glamorøse luksusprostituerte som ga et intervju for en fem-seks år siden og forteller at hun digger jobben sin. OK, kult. Hvis hun mente det hun sa, så greit nok. I det enkelttilfellet. Men om disse 100% frivillige prostituerte faktisk eksisterer, så er det like fullt min påstand at de utgjør en minoritet på sexmarkedet. Det synes nokså fåfengt å ta utgangspunkt i en priviligert minoritet for å debattere etikken ved sexhandel. Det ville blitt litt som å ta utgangspunkt i den finansielle situasjonen til multimillionærer når man diskuterer behovet for et offentlig helsevesen.

Bemerk at du kan godt være både oppegående og selvstendig, samtidig som du er fanget av omstendigheter du ikke kan kontrollere. Rusmisbruk, for eksempel. Så kanskje vi skal besvare dette del spørsmålet før vi går videre: Hva mener folket om å kjøpe sex av narkomane?
Sist endret av Myoxocephalus; 16. april 2019 kl. 14:04.