View Single Post
Sitat av Nether Vis innlegg
Ja, det er noe med sex som gjør at vold blir verre med det, men jeg tror i liten grad dette har med selve handlingen, men ved invadering av intime grenser; i en salgsituasjon vil ikke denne grensen overskrides uten samtykke, og det blir derfor tafatt å sammenlikne dem. Så kan man diskutere om den intime grensen i seg selv sier noe om den iboende verdien av sex. Ja, jeg er helt enig i at det trolig ikke er spesielt sunt å kutte båndet fullstendig. Jeg argumenterer derimot for at det ikke er nødvendig å kutte dette båndet helt, og at det for noen i stor grad vil være mulig å etablere et skille mellom jobb og fritid som (hvis den kulturelle konteksten endres) ikke nødvendigvis vil være skadelig.
Vis hele sitatet...
Samtykke betyr ikke nødvendigvis lyst. Ja, jeg tror det er sammenliknbart. Nei, jeg tror ikke det er så lett som å bare skille ut følelsene i det ene øyeblikket og assosiere dem tilbake i det neste. Det er vel ca her min begrunnelse bryter sammen i anekdotevås, så jeg tror jeg gir meg på å prøve å overbevise deg.

Så kan man diskutere om den intime grensen i seg selv sier noe om den iboende verdien av sex.
Vis hele sitatet...
Dette tror jeg er en nøkkelsetning. Det er i alle fall et bevis på at du forstår hva jeg prøver å si

Hvis man selger sex utvikler man trolig ulikt forhold til det sammenliknet med øvrige deler av befolkningen, men at det i seg selv er negativt er ikke åpenbart for meg.
Vis hele sitatet...
Der er kanskje ikke negativt før du en dag ønsker å ha samme forhold til sex som resten av befolkningen, og det viser seg å ikke være så lett å reversere prosessen.

Si at den kulturelle konteksten endres og sexsalg ikke lengre blir uglesett, men at det ennå er en biologisk/semi-kulturell belastning; er denne belastningen så stor at det ikke kan forsvares?
Vis hele sitatet...
Jeg tror det, men ser ikke helt klart for meg hvordan den kulturelle endringen skulle se ut, så jeg vet ikke sikkert. Jeg er ganske sikker på at det ikke er så enkelt som å tillate sexkjøp og pynte på arbeidsforholdene.
Sist endret av *pi; 16. april 2019 kl. 01:50.