View Single Post
Takk for inspill, jeg skal forsøke å svare dere alle:

På kontrakten står det at selgeren er Magnum Auto, men at en ansatt navn Ola Nordmann har vært assistent gjennom salget, så regner med det er firmaet som er ansvarlig. På magnumauto.no står det blant annet at det er nye daglig ledere, men jeg regner med det ikke har noe å si?

Jeg har spurt advokaten min det med å dra til politiet. Han sier at det ikke er så lurt og vi bør vente på hva retten sier. Eneste jeg vet er at han ikke har tiltalt seg i saken og har fått fraværsdom i retten. Vi har ikke kommet lengre enn dette. Men det virker som han drøyer tiden til noe, da han alltid ber om nye frister osv.

Jeg har ikke forsøkt å forhandle med de nye eierne i Magnum Auto, men jeg forsøkte for ca. 1 mnd siden å kjøre personlig til Magnum auto og snakke med bilforhandleren. Jeg ble møtt med to nye selgere jeg ikke kjente og de ba meg pent sagt dra til helvette vekk fra bygningen. Den ene sa "han visste hvordan jeg har forfalsket SMS'en" så det virket som denne bilforhandleren som solgte meg bilen har overbevist de andre ansatte.. For en fyr, er helt idiotisk. Like før jeg tar turen igjen med balltre. Og denne gangen ikke for å spørre pent om vi kan komme til en løsning, men banke dritten ut av han. Frekkeste bilselgeren jeg har møtt.

Jeg kan dra til politiet, men hva løser det? Da får jeg sikkert bilen tilbake i samme stand som jeg kjøpte den, nemlig en ødelagt motor. Jeg vil jo at dette skal løse seg på en best mulig måte, og jeg ser ikke at dette er en god løsning for meg.