View Single Post
Har du vurdert å gå i terapi? Snakke ut om hasj-avhengigheten din til en psykolog. Det er meget godt mulig at dette vil hjelpe deg og at du kan finne underliggende årsaker til hasj-misbruket ditt samt hjelpe på hasj-suget du føler. Slik terapi trenger ikke å være dyrt om du får henvisning av lege (noe du helt greit burde få).

Personlig tror jeg ofte at en søken mot rus egentlig er en fortrengt søken etter en åndelig dimensjon i livet. Cannabis kan hos noen fungere meditativt og gjøre at tankene føles dypere - når man misbruker cannabis forsvinner denne effekten - og hasjmisbrukeren røyker cannabis i søken etter godfølelsen som aldri kommer, man blir istedet deprimert og tiltaksløs.

Personlig har jeg tro på meditasjon, yoga eller annen åndelig praksis. Får man en slik øvelse inn i livet vil rus etterhvert fortone seg svært meningsløst.

Hva med psykedelika? Jeg vil ikke videre anbefale psykedelika om du sliter med depresjon. Men om du har levd straight over en lengre periode og tar psykedelika med respekt ute i natur og med åndelig intensjon - så kan en slik opplevelse åpenbare det utrolig meningsløse destruktive i hasjmisbruket ditt. Dette vet du jo selvsagt allerede - men en psykedelisk opplevelse kan gjøre denne innsikten dypere. Det ideelle hadde selvsagt vært å gått for Iboga eller ayahuasca terapi.

Mitt råd er å gjøre noe aktivt med problemet ditt. Første bud er selvsagt å holde seg unna cannabisrusen. Men prøv å finne en aktiv måte å jobbe videre med misbruker-mentaliteten og hat/kjærlighet forholdet du har til cannabis når du er nykter. Det er ikke så håpløst som du kanskje tror.

Og til sist: Ser at du klamrer deg til håpet om å kunne ha et greit forhold til cannabis i framtida. Det kan du ikke! Jo før du innser dette - jo bedre.
Sist endret av Bearass; 3. oktober 2011 kl. 20:44.