View Single Post
Jeg har opplevd blackouts et par ganger, og da har de vart i timesvis. Ikke gøy, i ettertid. Men utifra det jeg får fortalt at jeg har gjort eller sagt, vil jeg påstå at jeg er meg selv. Som noen nevnte tidligere, så forsvinner hemningsbarrierer, "sosiale antenner", og de gangene jeg har gjort noe "dumt" som jeg har angret på siden, er det fortsatt ting som jeg innerst inne har tenkt eller har hatt lyst å gjøre, men samtidig aldri ville gjort i edru/brisen tilstand (mao en tilstand med kontroll).
Å påstå at man ikke er seg selv vil jeg påstå er å gjemme seg fra sannheten om seg selv. Det er gjerne ting folk synes er flaut om seg selv eller ikke vil at andre skal vite om én (ting man har tenkt, ting man har hatt lyst til å gjøre), av sosial angst etc.
Kontroll, derimot, vil jeg påstå at man kan miste. I edru tilstand kan man tenke på f.eks å gjøre noe, men fortsatt ha kontroll over det og derimot tenke "nei, det gjør jeg ikke.", man barrikaderer deler av seg selv inne.
Jeg vil påstå at man gjerne er seg selv mer lik enn ellers under såkalte blackouts, eller i hvert fall viser et annet, underbevisst "seg selv"/ego. Det er fortsatt like mye deg, selv om det er deler av deg den bevisste delen vanligvis undertrykker eller skjermer fra "utsiden".
Rett og slett en annen side av deg.

"Null kontroll", derimot, tror jeg er vanskelig å oppnå. De fleste klarer å subbe bort til doen/gatelykten/blomsterpotten når de må pisse, istedenfor å pisse i buksen.

Selv under blackouts.
Sist endret av TeumessianFox; 24. mai 2011 kl. 01:33.